CNAIR a avizat, la sfârşitul săptămânii trecute, în Consiliul Tehnico-Economic, varianta 1 de traseu pentru autostrada A13 Bacău – Braşov, care a obținut un scor de 98,65 puncte.
„Este varianta cea mai scurtă, cea mai ieftină şi cea mai prietenoasă cu mediul dintre cele 2 opțiuni de traseu rămase pe masa proiectantului. În urma deciziei CNAIR, varianta 1 a fost promovată în vederea elaborării studiului de fezabilitate, premergător proiectului tehnic al autostrāzii”, spune președintele Consiliului Județean Bacău, Valentin Ivancea.
Principalele avantaje identificate de specialiştii CNAIR în sprijinul opțiunii pentru varianta 1 sunt faptul că necesită investigații geo/topo mai reduse, costurile de construcție sunt mai mici cu aproximativ 165 milioane euro față de varianta 2, lungimea cumulată mai mică a tunelurilor (traseul ales nu prevede tuneluri mai lungi de 3000 m).
În plus, lungimea podurilor/pasajelor/viaductelor este mai mică cu aproximativ 390 m față de varianta 2, este agreată de UAT-uriși de Transelectrica si prezintă un impact redus asupra habitatelor prioritare, a defrişărilor în situri Natura 2000, respectiv un impact mai redus ptr suprafețele intersectate de zone ripariene.
„Proiectul autostrăzii A13 Bacău-Braşov a reînceput să facă paşi înainte – mici, dar siguri – după ce mai degrabă a bătut pasul pe loc în ultimul an, cu USR la cârma Ministerului Transporturilor. Mă bucur să văd că proiectul A13, pus pe harta României de guvernarea social-democrată şi de #echipa PSD Bacău – ai cărei parlamentari au impus în bugetul 2019 alocarea necesară contractării serviciilor de proiectare -, începe să prindă iarăşi viteză, tot cu un titular de la PSD la „Transporturi”, în persoana dlui. Sorin Grindeanu”, a mai spus Valentin Ivancea.