Desi in bugetul pe 2012 nu era prevazut niciun leu pentru cumpararea serviciilor de publicitate, Primaria Bacau a oferit firmei Duoco circa 450.000 lei, iar beneficiarii uriasei sume sunt din cunoscutul grup al presei controlat de administratia Stavarache. Scopul este cel al popularizarii de-a valma a oricarei actiuni a administratiei locale (chiar si banale asfaltari de strazi!), dar mai ales de prezentare a planurilor dintr-un viitor incert, gen refacerea unor artere pentru care nu exista nici macar un proiect concret. Cu toate ca nicio realizare notabila nu poate fi trecuta in dreptul Primariei, s-au tiparit deja in ziarele locale agreate o parte din suprafetele contractate: 24.500 centrimetri patrati alb-negru si 58.500 centimetri patrati color. De asemenea, au aparut la unele televiziuni locale cateva dintre cele 413 spoturi comandate. Ce vad bacauanii? Ca in Bacau se pun pavele pe trotuare! In lipsa unor realizari concrete, acesta este pretextul risipei banului public.
Am solicitat purtatorului de cuvant al Primariei Bacau, domnul Ionut Tomescu, o situatie a platilor efectuate pana in acest moment in baza acestui contract. Ne-am bazat demersul pe una dintre conditiile stabilite chiar in caietul de sarcini: „Prestarea serviciilor se face numai la comanda autoritatii contractante, dupa intrarea in vigoare a contractului.” Adica, doar printr-o dispozitie clara a cuiva din Primarie, eventual domnul Tomescu, se poate tipari sau difuza ceva. In loc sa ne clarifice aceasta situatie, purtatorul de cuvant ne-a trimis urmatorul mesaj pe mail:
„Referitor la solicitarea domnului Nelu Brosteanu va informez ca serviciile de publicitate se deruleaza conform prevederilor contractuale. Avem in vedere instiintarea populatiei cu privire la obiectivele de interes public (modernizare Calea Moinesti, stadiu lucrari pavoazare trotuare, asfaltare strazi, depozit ecologic) precum si alte informatii de interes public. ionut t.”
Fara a ne indoi de gandurile sale bune si multumindu-i pentru „salutarile placute”, ii solicitam inca o data domnului Tomescu sa ne ofere ocazia de a le prezenta bacauanilor modul in care se cheltuiesc banii publici!
„Mesagerul” nu era indeajuns?
„Mesagerul Primariei”, suportul mesajelor politice, electorale si administrative pentru primarul municipiului Bacau, este tiparit de Inter Print, firma in care are interese economice de familie consilierul local Lucian Ciubotariu (PNL). Unul dintre repetatele contracte de prestare servicii incheiat intre Primarie si respectiva firma prevede tiparirea a 600.000 de exemplare din „Mesagerul” pe an. Tirajul lunar al publicatiei este, deci, de 50.000 de exemplare. Cu tot cu TVA, valoarea contractuluieste de aproximativ 178.000 RON (1,78 miliarde lei vechi). Criteriul de atribuire a contractului a fost „pretul cel mai scazut”.
Stefan Ionescu