Primele autobuze care plecau în județ, la începutul anilor 1950, parcau lângă gară. Există și acum în apropierea gării o stație de microbuze, care deservesc călătorii pentru distanțe mai lungi. În 1946 a avut loc naționalizarea transportului auto interurban. Așa a luat ființă Regia Autonomă a Transportului cu Autovehicule. RATA cum aveam să denumim autobuzele după cum erau înscripționate. Ministru al transporturilor era pe atuncii Gheorghe Ghorghiu Dej, viitorul lider comunist din perioada 1948 – 1965.
R.A.T.A.
Zona virană din apropierea Peței Centrale a devenit parcare pentru autobuze, după ce Autogara s-a mutat în fața bisericii Sf. Neculai. Cum Planul de urbanism aprobat în 1975, prevedea construirea aici a viitorului Hotel Moldova, s-a ridicat o nouă locație la încrucișarea Străzii Mioriței cu Vadu Bistriței, Podul de la Șerbănești și Școala de Meserii a Liceului Nr. 5, unde funcționează și astăzi. Accesul navetiștilor, muncitori și elevi, a devenit mai ușor și la autobuzele care asigurau transportul urban, spre liceele și fabricile din suburbiile orșului.
Cconstrucția nouă era ridicată pe un nivel, dotată cu o sală de așteptare modernă, cu case de bilete de o parte și de alta a celor două intrări. Clădirea pentru birouri, alăturată, pe 5 nivele, avea să fie ridicată după câțiva ani. Mai târziu, Regia s-a transformat în I.R.T.A.(Întreprinderea Regională de Transporturi Auto) apoi mai simplu, în I.T.A.
De la „ZIS”150 la „Roman”112
Începând din 1975, parcul de autobuze a început să se mărească. Vechile „ZIS” 150, „Ikarus”55, „TV”20 au fost înlocute de „Roman 111 și 112, și Dac 112 și 117, cu 2 uși, pentru transportul interurban. Acum, datorită reducerii numărului de călători, au devenit mai rentabile microbuzele întreprinzătorilor particulari.
La intrarea de sus, în Autogară, s-a amenajat un spațiu pentru un număr de 10 taxiuri.
Școala de Meserii, ajunsă în paragină după un incendiu, devalizată de tot ce presupunea materiale de construcții, a dispărut definitiv de pe fața pământului. Un proiect mai vechi al municipalității, conceput pe baza unui studiu de trafic, presupunea transformarea aestui spațiu într-o parcare, pentru a fluidiza circulația în zona respectivă. S-au dus tratative, la nivel administrativ, pentru a se transfera acest teren aflat în proprietatea Ministerului Educației Naționale, către municipalitatea băcăuană.