*-Domnule Dionisie, ce părere aveți despre ideea premierului de a impune certificatul de vaccinare la intrarea în magazine?
-Domniță, cred că paginile de Facebook care publicau până acum rețete culinare, vor începe să publice rețete de cocktail…
-Adică gen Sex on the Beach sau Cuba libre?
-Eu aș miza mai mult pe chestii gen Molotov…
* După al doilea episod din Fundația ce pot să zic? Că nu am recunoscut aproape nimic din ceea ce a scris Asimov?Că, dacă în primul episod cam 5-6 minute respectau cartea, în al doilea nu a existat nici un minut care să se regăsească în cărțile Fundației? În afară de faptul că robotul Demerzel este în film „roboată”, Gaal Dornick este o femeie neagră, deși în carte era un bărbat alb, Hari Seldon este, întrucâtva, lăsat să se înțeleagă că ar fi fost gay, victimă a fostului sau partener, care acum avea o legătură cu Gaal. A fost preluată ideea ascensorului orbital de la Arthur C. Clarke, în carte fiind vorba doar de un ascensor obișnuit cu care se ajungea de la nivelele inferioare ale planetei, la exterior, nu în spațiul cosmic. O mulțime de religie introdusă, deși Asimov era ateu și folosea religia în alte contexte. Nu se putea să nu apară problema diversității: Gaal Dornick întreabă în ședința de buget a Fundației cum se va păstra diversitatea, cum vor supraviețui și celelalte sisteme de numărare în afară de cel decimal… evident, înțelegem ce vrea să spună. Și mai sunt multe neclarități și ciudățenii… Cum ar fi că stema Imperiului Galactic – Nava și Soarele – este aproape identică cu logo-ul NATO…
* -Domnule Dionisie, cine a făcut plăcintele astea fenomenale?
-Mama. Știe să gătească, o minunăție! Și bunica făcea o mâncare extraordinară, mâncai și plângeai!
-Adică dvs. considerați că locul femeiii e în bucătărie?
-N-am zis asta. De fapt, dacă ar fi după mine, le-aș interzice să între în bucătărie.
-Adică vreți să spuneți că femeile nu știu să facă mâncare bună?!
Dionisie e acum la Consiliul Antidiscrimanare, cu două plângeri: una pentru stereotipie de gen, pe motiv că ar fi dat de înțeles că femeile fac mâncare bună și locul lor e la bucătărie și una pentru discriminare de gen pe motiv că ar fi dat de înțeles că femeile nu-s la fel de bune ca bărbații la gătit…
*Mi-e teamă că filmulețul ăla de la recorder, în loc să distragă atenția de la niște probleme importante, a creat altceva: o strângere a rândurilor. Desigur, trebuie să ai trei neuroni ca să consideri că materialul ăla e o bombă de presă; dar în lumea noastră post-adevăr e suficientă o camera ascunsă și două acuze pentru ca lumea să cadă pe spate și să se declare crăcănată de așa dezvăluiri. În paranteză: absolut nimic din materialul din video nu prezintă vreo dovadă care să poată fi folosită în vreo instanță pentru a demonstra că s-a încălcat vreo lege. BOR nu e obligată să facă licitații, nu trebuie să plătească taxă pe profit, fiind ONG, la fel ca și asociația care gestionează donațiile primite de Recorder. Care nici ea nu plătește taxe pe profit. Trecem peste. Desigur, filmul a făcut mare vâlvă. A detronat clipurile cu manele pe YouTube. A stârnit discuții. A dat impresia unora că s-a reinventat apa caldă. Dar să stabilim un lucru: cei care apreciază filmul ca fiind o superproducție jurnalistică și care cred că s-a demonstrat ceva o să uite peste o săptămâna subiectul. Cum l-au uitat și pe ăla cu valiza „găsită” pe câmp. Așa-i că nu vă mai aminteați de subiectul senzațional cu documentele TelDrum „găsite” de șeful USR-ului local?! Însă, cealaltă parte tocmai a mai pus o cărămidă și o roabă de mortar la zidul pe care-l construiește. Nu neapărat zid în fața BOR, că instituția se poate apară, n-are nevoie de protecție. Dar cele două filme despre BOR (cel cu Catedrala și cel cu clanul) au fost percepute ca un alt atac la adresa majorității tăcute. Iar această majoritate tăcută, care are niște repere naționalist / suveraniste, începe să fie extrem de disputată pe scena politică.