21 decembrie 2024

OBRIGADO, REAL IT! Două licee băcăuane partenere în Portugalia

După mai bine de un an de școală online, plecarea în mobilitatea din Portugalia, prinproiectul Erasmus+ KA1 REAL IT (25 iunie-16 iulie 2021), a fost ca o coroniță pusă pe creștetul celor 32 elevi selectați din Colegiile Naționale „Ferdinand I” și „Gh. Vrănceanu”. Procesul de selecție a vizat elevii de clasa a XI-a , profil real, matematică-informatică, pentru a fi admiși aceștia trebuind să creeze un site de comerț electronic și să susțină un interviu în limba engleză. Un element de noutate și o plăcută surpriză au fost prioritatea acordată elevilor cu oportunități reduse, câte 6 din fiecare colegiu. Elevii au beneficiat, prin activitățile de proiect, de o pregătire culturală, lingvistică și informatică, asigurate, la nivel de fiecare liceu de profesorii implicați în proiect ( C N ”Ferdinand I” – profesoarele Nicoleta Zărnescu, Gabriela Laslău și Crina Muraru; C N ”Gh Vrănceanu” – profesoarele Diana Popa, Marilena Chelba și Lăcrămioara Mărgineanu)

Proiectul a urmărit ca prin cooperarea inter-instituțională la nivel regional si european să crească și calitatea educației oferite elevilor prin dezvoltarea competențelor profesionale și personale, într-un mediu de lucru real, așa încât aceștia să poată opta pentru o cariera IT. Mai mult decât atât, în urma programului de 3 săptămâni desfășurat în limba engleză, elevii și-au dezvoltat competențele lingvistice, digitale și cele personale și au devenit conștienți de apartenența la o cultură comună, europeană și mândri de identitatea lor.
Mobilitatea din Portugalia s-a desfășurat în campusul Mobility Friends, în apropiere de Barcelos, oraș devenit celebru pentru povestea cocoșului înviat pentru a depune mărturie pentru un condamnat nevinovat, cocoș devenit, dealtfel, simbolul Portugaliei. După terminarea orelor de practică cu tutorele, timp în care elevii au creatsite-uri de comerț electronic, utilizand WordPress, XAMPP și WooCommerce, grupul de liceeni și profesori însoțitori (profesoarele Marilena Chelba și Mihaela Ciubotariu de la C. N. ” Gh. Vrănceanu”, respectiv Nicoleta Zărnescu și Gabriela Laslău de la C. N. ”Ferdinand I”)a parcurs intinerare turistice de mare frumusețe: Porto, Guimaraes (locul de naștere al Portugaliei), Braga, sanctuarul religios Bom Jesus de pe Monte Espinho, Apulia, Ponte de Lima, Viana do Castelo și Ponte da Barca.



„Prin acest proiect, finanțat cu sprijinul Comisiei Europene, ne-am dorit ca elevii să intre în contact cu partea aplicată a domeniului IT, pentru a putea înțelege dacă își doresc să urmeze o carieră de profil la terminarea liceului. La orele de practică au creat, sub îndrumarea tutorelui site-uri pentru comerț electronic în WordPress. O parte importantă a mobilității a constituit-o faptul că au venit în contact cu o nouă cultură, cea portugheză, au vizitat locuri și au cunoscut oameni, au interacționat cu alți participanți la mobilități. Organizarea mobilităților a fost o provocare, din cauza pandemiei COVID-19, însă suntem cu atât mai bucuroși că am reușit să desfășurăm toate activitățile pe care ni le-am propus, în condiții de siguranță”, a declarat Diana Popa, manager proiect.

„Pentru mine, Erasmus-ul a fost cea mai frumoasă perioadă din viata mea, deoarece am avut ocazia să formez prietenii noi, să descopăr o nouă cultură și să aflu, totodată, mai multe despre mine însămi, după cele trei săptămâni petrecute împreună în campus”, ne-a mărturisit Sara Jugănaru, clasa a XI-a, C. N. „Ferdinand I.” „Proiectul mi-a oferit o fereastră în viața unui adult care lucrează în domeniul IT, un lucru care va avea o anumită importanță în alegerea viitorului meu job”, a adăugat Ciprian Bălan, clasa a XI-a, același colegiu. Toți elevii s-au arătat impresionați de provocarea de a petrece un timp departe de familie, de asumarea responsabilităților, de timpul de calitate petrecut într-un context cultural și social inedit, dar inspirațional, alături de „oameni frumoși, calzi și devotați, alături de care am aprofundat noțiuni din domeniul informaticii”. (Ștefana Grozav, clasa a XI-a, C N Ferdinand I)

Recunoasterea competențelor participanților s-a făcut prin documentul Europass Mobility.Impactul pozitiv asupra participanților a constat în experiența dobândită și deschiderea către comunicarea interculturală prin activitățile desfășurate individual și în echipă, într-un context multicultural, plurilingvistic, ceea ce îi va ajuta să fie mai competitivi pe piața muncii, mai pregătiți și mai motivați să-și aleagă o cariera IT în țară sau în străinatate. De asemenea, proiectul a contribuit la creșterea prestigiului institutiilor din cadrul parteneriatului si la promovarea acestora în context european. Elevii Colegiului Național „Gh. Vrănceanu” și ai Colegiului Național „Ferdinand I”, Bacău au fost apreciați pentru nivelul foarte ridicat al cunoștințelor lor profesionale, pentru calitatea limbii engleze și pentru felul în care au știut să se integreze într-un mediu nou, creându-și prietenii durabile și scriind o pagină important din jurnalul lor personal. Cu siguranță, proiectul a marcat substanțial personalitatea și evoluția acestor elevi, contribuind la crearea imaginii de sine și la dezvoltarea spiritului antreprenorial, de comunicare și toleranță.
La sfârșit de proiect, adresăm mulțumiri coordonatorului consorțiului și al proiectului REAL IT, doamnei profesoare Diana Popa! Obrigado !Obrigada !

Prof. dr. Nicoleta Zărnescu
Prof. Gabriela Laslău



spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul
- Advertisement -
spot_img