25 noiembrie 2024

Dragoș Benea: „PNRR este victima alegerilor” Europarlamentarul spune că PNL și USR au folosit PNRR pentru a-și regla sferele de influență

În intervenția pe care a avut-o astăzi la postul TV Digi24, pe fondul întâlnirii de la Palatul Victoria dintre premierul Cîțu și conducerea PSD, europarlamentarul Dragoș Benea a explicat cum PNRR-ul este victima alegerilor, fiind subminat atât de contextul electoral de anul trecut (când la alegerile locale și parlamentare „ploua” cu 80 de miliarde euro), cât și de alegerile interne din PNL, respectiv USR/PLUS pentru desemnarea unor noi conduceri în aceste formațiuni politice.

„Au folosit PNRR-ul pe post de pârghie de reglare de conturi și sfere de influență atât în interiorul PNL, cât și la vârful USR/PLUS: doar astfel îmi explic cum figurează prins în PNRR metroul de la Cluj, al cărui studiu de prefezabilitate indică o perioadă de execuție de 10 ani, mult peste termenul limită de 2026, indicat în Regulamentul european de redresare și reziliență. Pesemne că susținerea dlui. Boc este foarte importantă în PNL, iar în PNL sunt cât de curând alegeri”, spune Dragoș Benea.



Acesta consideră că al doilea element care subminează PNRR-ul este ipocrizia și șarlatanismul politic: în timp ce în Parlamentul European liderii USR/PLUS solicită Comisiei date extinse despre planurile depuse de statele membre, în Parlamentul de la București aceiași lideri umblă cu cioara vopsită, ocolind dezbaterea parlamentară și subordonând PNRR-ul unor rațiuni fundamentate pe clientelism politic.

„Dl. Drulă de la Transporturi, aidoma iepurelui din Alice în Țara Minunilor, a umplut tolba PNRR-ului cu promisiuni de investiții în infrastructura rutieră, însă nu a fost capabil să ofere o brumă de explicație privitoare la lipsa unei soluții de străpungere a Carpaților cu o autostradă de la vest la est. Ea nu există: nici în PNRR, nici în Programul Operațional Transport unde, pentru îmbunătățirea conectivității cu rețeaua europeană TEN-T, e prevăzută o alocare națională de aprox. 2 miliarde euro, complet insuficientă (doar A8 Tg. Mureș – Iași – Ungheni costă de vreo 4 ori mai mult)”, explică Dragoș Benea.

„Aceiași cabotini de dreapta, care în 2018 se fotografiau cu legea pentru „Autostrada Unirii”, rămasă fără niciun rezultat concret până astăzi, promit acum o redresare care se va opri, simptomatic, la munții Carpați. Pentru că ei cred că Moldova se poate mulțumi doar cu resturile și firmiturile căzute de la masa PNRR, după ce clientela politică a PNL & USR/PLUS își va fi pus, demult, sacii în căruță”, a mai spus europarlamentarul băcăuan.



spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul
spot_img
- Advertisement -
Comandat de Partidul Alianța pentru Unirea Românilor Bacău, CMF 11240014