6 noiembrie 2024

Prima campanie integrată din România pentru Salamul de Sibiu

Asociația Producătorilor de Salam de Sibiu (APSS), din care face parte și Grupul Agricola din Bacău, prezintă în premieră pentru România prima campanie de prezentare a unui produs încadrat într-un sistem de calitate European – Salamul de Sibiu, produs cu Indicație Geografică Europeană (IGP). Campania, face parte din proiectul european de promovare ,,Enjoy it’s from Europe”, desfășurată până pe 19 februarie și prezintă povestea Salamului de Sibiu, primul produs românesc din categoria „carne procesată”, recunoscut în anul 2016 cu distincția europeană a calității IGP.

,,Salam de Sibiu IGP – Gust european desăvârșit” este o campanie integrată de marketing care implică o componentă Social Media, dar și de digital și include ca livrabile două spoturi TV. Spoturile publicitare mizează pe afectiv, surprind meșteșuguri vechi asociate momentelor esențiale ale producerii acestui salam și ne poartă cu emoție prin povestea oamenilor care zi de zi duc mai departe tradiția realizării celui mai titrat salam din România. Salamul de Sibiu a fost recunoscut cu Indicație Geografică Protejată prin înscrierea, pe 9 februarie, în Registrul european al denumirilor de origine și al indicațiilor geografice protejate. Astfel, pe 9 februarie 2021 cele opt posturi TV incluse în campanie vor difuza în prime-time clipul campaniei de 60 de secunde,’ ca celebrare a notorietății acestui produs atât de iubit de consumatorii din România și din întreaga lume.



De-a lungul anilor, Salamul de Sibiu nu a suferit schimbări majore în compoziție, păstrându-se materiile prime și condimentele, afumarea la rece și perioada de maturare-uscare de lungă durată care contribuie la crearea gustului său aparte. În etapa de producție corespunzătoare afumării la rece, batoanele de salam sunt expuse fumului provenit de la lemnul de esență tare pentru o durată semnificativă de timp (cuprinsă între 3 și 10 zile). Particularitățile acestui lemn contribuie în mod decisiv la conturarea aromei specifice a sortimentului. Această pricepere este, de fapt, bogăția care s-a transmis de-a lungul generațiilor, cunoașterea fiind împărtășită de toți cei devotați fabricării Salamului de Sibiu.

,,Noi trebuie să contribuim la îmbunătățirea percepției consumatorilor cu privire la sistemele de calitate europene. De asemenea, consumatorii au nevoie să cunoască mai multe despre Indicațiile Geografice Protejate și ce beneficii aduc acestea în viețile lor. Provocarea noastră este să dezvoltăm programe care să îmbunătățească imaginea produselor și să conștientizeze consumatorii cu privire la calitatea produselor și a metodelor de producție, astfel încât să crească cererea pe piața internă și să se încurajeze deschiderea de noi piețe.”
Carmen Gavrilescu, președinta Asociației Producătorilor de Salam de Sibiu




Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro

Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.

spot_img
spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul

Alte titluri

spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri