– Domnule Sechelariu, aș dori să ne spuneți ce se poate face din partea administrației locale pentru copiii noștri, pentru școlari, elevi, studenți și nu în ultimul rând pentru tinerii absolvenți?
– Văd cu tristețe uneori tineri dezorientați, care sunt proaspăt absolvenți, care încep viața cu întrebarea CE FAC EU ACUM? CE JOB POT ACCESA? CE ÎMI OFERĂ SOCIETATEA? Un lucru e clar: VOI FACE TOT CE ÎMI VA STA ÎN PUTINȚĂ PENTRU CA TINERII SĂ ÎȘI GĂSEASCĂ LOCUL ÎN ORAȘUL NOSTRU DUCÂND O VIAȚĂ DECENTĂ DE TIP OCCIDENTAL, iar CEI CARE PLEACĂ, SĂ FIE PREGĂTIȚI PENTRU A ÎNFRUNTA PROVOCĂRILE VIEȚII.
– Ce veți face? Cum gândiți să rezolvați o problemă foarte importantă pentru societate? Riscăm să avem un oraș bătrân dacă tot ne pleacă tinerii…
– Administrația Locală pe palierele care îi permit, poate face foarte multe pentru acest segment important copii –tineri -absolvenți. PENTRU VIITORUL COPIILOR NOȘTRI AȘA VĂD EU, TREBUIESC PERFECȚIONATE DOUĂ COMPONENTE:
1.PREGĂTIREA PENTRU VIAȚĂ.
2.CE LE POATE OFERI SOCIETATEA.
‚, NU PENTRU SCOALĂ, CI PENTRU VIAȚĂ ÎNVĂȚĂM” Seneca
PREGĂTIREA PENTRU VIAȚĂ cred că este cea mai importantă etapă, aceasta este oferită de familie, societate, școală.
ÎNVĂȚĂMÂNTUL este organizat deja, dar putem să îi aducem îmbunătățiri astfel încât elevii să dorească să învețe, să nu fie descurajați de la început, și să nu mai auzim replici de genul: „De ce să învăț, ce să fac cu o diplomă? O hârtie.”
Aș începe cu formarea unor echipe de profesori care trebuie să meargă în schimb de experiență în statele dezvoltate GERMANIA, FRANȚA, NORVEGIA, ETC. SĂ OBSERVE CE ESTE BENEFIC PENTRU ELEVI ȘI SĂ APLICĂM ȘI NOI. Personal cred că aceste experiențe pot aduce un plus de calitate benefic învățământului.
TREBUIE SĂ GĂSIM METODE SĂ ÎI MOTIVĂM PE COPII, SĂ DOREASCĂ SĂ ÎNVEȚE. Premierea substanțială (bani, excursii, burse școlare,etc.) pentru cât mai mulți copii.
BAZA MATERIALĂ trebuie îmbunătățită, adusă la modele occidentale. Dezvoltarea bazei tehnice în școli pentru copiii defavorizați.
Igienizarea permanentă a unităților de învățământ, asigurare de mobilier nou, table magnetice, proiectoare, etc. Încă mai sunt unități de învățământ cu toaleta în curte, acestea trebuie să fie rezolvate urgent.
Sănătatea copiilor trebuie monitorizată permanent, propun ca analizele necesare să fie asigurate periodic de administrația locală.
Pentru copiii cu situații speciale trebuie asigurată cel puțin o masă caldă.
Continuarea programului „Săli de Sport pentru toți tinerii”, Colegiul „Vasile Alecsandri”, cel Economic și alte unități încă nu au săli de sport.
SPORTUL ȘCOLAR: dezvoltarea programelor de concursuri, competiții, pe discipline sportive, între școli, pe cartiere, pe grupe de vârstă.
CONSTRUIREA DE GRĂDINIȚE ȘI CREȘE.
Securitatea și siguranța elevilor și a personalului didactic.
Finanțarea unor programe speciale pentru preșcolari și elevi cu situație materială dificilă. Acordarea de abonamente de transport gratuite pentru autobuz.
Realizarea de proiecte cu finanțare europeană pentru dezvoltarea bazelor materiale în școli.
Dezvoltarea PLANULUI LOCAL DE ACȚIUNE PENTRU ÎNVĂȚĂMÂNT. Aș include dezvoltarea școlilor de meserii. SISTEM DUAL tip parteneriat între ȘCOALĂ ȘI SOCIETATE COMERCIALĂ. Acest sistem extins și pentru liceele de profil și Universitate, acolo unde se poate.
Revin la școlile de meserii care sunt deficitare și trebuie dezvoltate cu prioritate.
Digitalizarea acțiunilor administrative și educative, prin asigurarea bazei materiale necesare în școli, cât și pentru copiii defavorizați care trebuie să învețe de acasă și au nevoie de tablete, fără de care învățământul la distanță nu poate avea loc.
ORGANIZAREA UNUI CLUB ‚,MICUL INVENTATOR” finanțat de administrația locală, fonduri UE, sponsori. Copiii doritori, cu idei, să fie stimulați în dezvoltarea inovării, robotică, mecanică, etc.
ÎNFIINȚAREA CLUBULUI ELEVILOR
Înființarea unui Muzeu al Învățământului Băcăuan.
Urmărirea modului de gestionare și întreținere, a bazei materiale în fiecare școală.
Asta doresc să relizez în sfera PREGĂTIRII DE VIAȚĂ A TINERILOR, aici contribuind fiecare dascăl, cetățean, părinte sau bunic. COPIII NOȘTRI SUNT AVEREA NOASTRĂ.
2.CE LE POATE OFERI SOCIETATEA.
PROIECT DUAL ÎN PARTENERIAT ȘCOALĂ CU SOCIETĂȚI COMERCIALE.
O bună pregătire se poate realiza la nivelul școlii absolvite, prin combinația duală ȘCOALĂ – SOCIETATE COMERCIALĂ compusă din:
– TEORIE ÎN ȘCOALĂ;
– PRACTICĂ ÎN SOCIETĂȚI COMERCIALE;
– MOTIVAȚIE PENTRU ELEV.
Acest proiect este aplicabil pentru elevii din școlile de meserii, de liceu, studenți.
Personal SUNT ALĂTURI DE TINERI și am gândit totul adaptat la situațiile actuale.
PROIECTUL DE FINANȚARE PENTRU TINERI TIP START UP. ACESTA SE ADRESEAZĂ TUTUROR TINERILOR indiferent de studii, CARE DORESC SĂ AIBĂ AFACEREA LOR CU UN SPRIJIN DE 50 000 EURO PENTRU ÎNCEPUT.
Proiectul se va desfășura astfel:
– Participantul va stabili care este ideea de afacere și un plan de afacere sumar.
– Se pune în aplicare imediat SPRIJIN FINANCIAR pentru CONSULTANȚĂ DIN PARTEA administrației locale și în același timp se urmărește la maxim EVITAREA BIROCRAȚIEI.
– Tinerii antreprenori vin cu ideile de afaceri și le pun în practică fără a contribui cu bani.
ACUM ESTE UN MOMENT PE CARE TOȚI TINERII DORITORI TERBUIE SĂ ÎL FRUCTIFICE…
Dacă gândim că din 1000 de proiecte realizăm 800, în Bacău se vor investi 40 mil. de euro, care devin producători de LOCURI DE MUNCĂ și creștere economică masivă în tot orașul. Le doresc succes și să acceseze cât mai mulți.
CU ACEST PRILEJ, CU EMOȚIE, LE MULȚUMESC DASCĂLILOR, PROFESORILOR MEI, FĂRĂ DE CARE NU PUTEAM SĂ AJUNG INGINER, SECRETAR DE STAT, SENATOR, ACUM UN OM REALIZAT.
CRED ÎN PROVERBUL ‚,AI CARTE, AI PARTE’’, IAR ACUM DORESC DIN TOATĂ INIMA SĂ POT AJUTA LA MAXIM COPIII ȘI TINERII CARE CHIAR AU NEVOIE DE SPRIJIN ÎN A PORNI ÎN VIAȚĂ.
Advertorial politic