23 noiembrie 2024

Procedură simplificată pentru acordarea ajutorului de deces

Recent, și procedura de depunere a cererii și a documentelor prevăzute de lege, pentru  acordarea ajutorului de deces în cazul pensionarilor și al asiguraților ori al unei rude a acestora, a fost modificată din cauza pandemiei cu coronavirus.

Prin urmare, solicitanții îi vor transmite Casei Județene de Pensii (CJP) Bacău cererea-tip și actele necesare, prin poștă (str.I.S.Sturza, nr.63) sau e-mail (comunicare.cjpbacau@cnpp.ro), cu precizarea unui număr de telefon de contact. De reținut că nu se mai impune ca documentele să fie în original, ci doar în copie. Măsura va fi valabilă pe perioada stării de urgență și încă 60 de zile după ridicarea acesteia. Ajutorul de deces va fi trimis beneficiarului, potrivit opțiunii lui, prin mandat poștal sau în cont bancar, caz în care cererea va fi însoțită de un extras de cont.



Amintim că în cazul morții unui pensionar ori a unui asigurat în sistemul public de pensii, ajutorul de înmormântare este de 5.429 lei. Cât privește sprijinul financiar, pentru înmormântarea unui membru al familiei pensionarului sau a asiguratului, suma acordată este de 2.715 lei.

Potrivit legii, membri ai familiei sunt considerați soțul, copiii proprii, cei adoptați, cei aflați în plasament familial sau cei încredințați spre creștere și educare. Condiția este ca acești copii să aibă până în 18 ani sau, dacă își continuă studiile, până la terminarea acestora, fără a depăși vârsta de 26 ani. Tot membri ai familiei sunt și copiii incapabili de a lucra, dacă și-au pierdut capacitatea de muncă înaintea vârstelor menționate mai sus, părinții și bunicii oricăruia dintre soții decedați (pensionar sau asigurat). Pentru a beneficia de ajutor, solicitantul va transmite, în copie, la CJP Bacău cererea, certificatul de deces, actul lui de identitate și documentul care să-i ateste gradul de rudenie cu persoana decedată. Totodată, va înainta dovada (facturi fiscale și alte documente financiare, în copie) că a suportat el cheltuielile ocazionate de deces, inclusiv declarația pe propria răspundere în acest sens. Sumele care nu au fost încasate de către pensionarul decedat, respectiv pensia pe luna în care a survenit moartea ori drepturile restante, vor fi plătite soțului supraviețuitor, copiilor, părinților sau, în lipsa acestora, moștenitorilor. Pentru achitarea drepturilor neîncasate vor fi transmise cererea, precum și copiile certificatului de deces, actului de identitate al solicitantului și, după caz, ale certificatului de naștere (fiu ori fiică) sau al celui de moștenitor.

 

 

 

 

 



spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul
spot_img
- Advertisement -
Comandat de Partidul Alianța pentru Unirea Românilor Bacău, CMF 11240014