17 noiembrie 2024

Coronavirusul afectează și Centura Bacăului

Finalizarea brațului vestic este pusă sub semnul întrebării după ce firma din Suceava care livra indicatoare rutiere și-a întrerupt activitatea.

Epidemia a afectat și lucrările de la centură – furnizorul de sisteme rutiere (indicatoare, echipamente de semnalizare și protecție etc) este o companie din Suceava.

Aceasta și-a întrerupt activitatea de producție din cauza Covid19 a cărui răspândire a fost scăpată de sub control la Suceava, iradiind pe întreaga regiune a Moldovei.



NU se știe data exactă când va fi dat în exploatare brațul vestic al centurii, motivat de carantina totală impusă în județul din nordul Moldovei.

„Nu cred în spusele de acum câteva zile ale prefectului, un turist rătăcit pe șoseaua de centură doar pentru poze și postări. Sunt probleme la lucrările de pe brațul vestic (și nu numai), pentru că epidemia de Covid19 a blocat furnizarea indicatoarelor de circulație și a celorlalte sisteme rutiere fără de care nu se poate circula în siguranță. Furnizorul e din Suceava și tocmai și-a întrerupt activitatea pe perioadă nedeterminată, în contextul carantinei instituite asupra județului”, spune fostul ministru al transporturilor, Lucian Șova.

„Dar nu Covid19 a stagnat lucrările de la centură, ci indolența și aroganța autorităților din Suceava care au luat în glumă un virus ucigaș, iar astăzi județul lor e focarul de moarte și molimă al României.
Nu puteam să lipsesc în astfel de momente dificile de lângă muncitorii UMB, cei mai serioși constructori de drumuri pe care-i are România în acest moment. Pe umerii lor stă greul lucrării, dar și riscul epidemiei – de aceea acești oameni bravi merită recunoștința noastră deplină”, a mai precizat acesta.

„Cu toate aceste impedimente, cea mai mare investiție realizată în județul Bacău de la Revoluție încoace trebuie, OBLIGATORIU, finalizată! Pentru că băcăuanii au nevoie de centură”, spune europarlamentarul Dragoș Benea.

Acesta spune că investițiile în marea infrastructură sunt una din cheile redresării economice după epidemia de coronavirus. Iar centura Bacăului e un exemplu de astfel de investiție.

„Dar Bacăul are nevoie ca de aer de centură și pentru a reduce poluarea prezentă în oraș, cauzată de cifrele tot mai mari înregistrate de traficul de tranzit. Asta va deveni istorie odată cu darea în trafic a variantei ocolitoare: peste 15.000 de vehicule care azi trec prin oraș, vor ocoli Bacăul după ce vom avea centura finalizată”, a mai declarat Dragoș Benea.

NU cred că centura Bacăului va sucomba pentru că e un proiect pe care l-am construit ca să fie ireversibil, atunci când am condus Ministerul Transporturilor. Dar guvernul PNL e foarte departe, la ani lumină, de modul în care guvernarea PSD, care a făcut posibil acest proiect, a împins de la spate și a susținut lucrările la acest obiectiv vital pentru Bacău.
Lucian Șova,
fost ministru al transporturilor

Sursa foto




Descoperă mai multe la Desteptarea.ro

Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.

spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul
spot_img
- Advertisement -
Comandat de Partidul Alianța pentru Unirea Românilor Bacău, CMF 11240014