Europarlamentarul Dragoș Benea o acuză pe Corina Crețu, fost comisar european, că a mințit cu bună-știință sâmbătă, la Iași, când l-a acuzat pe fostul ministru de la Transporturi Lucian Șova că, în 2017, acesta ar fi tras frâna de mâna pe subiectul Autostrăzii Moldovei. Fostul comisar european a povestit ca în 2017, i-a spus ministrului Transporturilor Lucian Şova că sunt bani europeni pentru studiul de fezabilitate la autostrada Iaşi-Târgu Mureş, însă ministrul i-a răspuns: “Trebuie să vorbesc cu Liviu [Dragnea]“.
„Cum nu mai sunt la vârsta la care să cred în coincidențe nevinovate, mai ales că vorbim de un fost comisar european, îi reamintesc doamnei Crețu că, în 2017, ministrul Transporturilor era Răzvan Cuc, nu băcăuanul Lucian Șova care, în acea perioadă, era deputat PSD”, a spus Dragoș Benea.
„Această impardonabilă scăpare, enunțată de dna. Crețu în fața unui auditoriu căruia trebuia să-i servească o nouă povestioară despre Autostrada Moldovei, arată – destul de convingător – cum se raportează politicienii de la centru la regiunile periferice ale UE. Cu povești, pe post de așa-zise «dezvăluiri». Una peste alta, știrea e că dna. Crețu nu știe cu cine a discutat, în 2017, despre acest proiect de autostradă. Și acest detaliu mic arată, de fapt, cât interes există pentru subiectul autostrăzii spre Moldova”, a mai spus europarlamentarul băcăuan.
Dragoș Benea spune că Lucian Șova a avut un an 2018 foarte productiv la Transporturi: A startat şoseaua de centură a Bacăului – cea mai mare investiție de la Revoluție încoace făcută în județul Bacău. Devenit cel mai dinamic șantier de mare infrastructură din țară, centura Bacăului este construită de cel mai puternic constructor român de drumuri, băcăuan la rândul său.
„Centura conține și un tronson de peste 16 km, construit în regim de autostradă. Îndrăznesc să spun că pentru un număr de ani, aceștia vor fi singurii kilometri de autostradă pe care-i va vedea Moldova”, a precizat Dragoș Benea.
Dânsul a mai declarat că tot Șova se află la originea unui studiu solid fundamentat, elaborat de experții Băncii Europene de Investiții și girat de Jaspers, consultantul agreat al Comisiei, care demonstrează – negru pe alb – că varianta cea mai fezabilă de autostradă către Moldova – atât tehnic, cât și financiar – este pe ruta Brașov – Bacău – Iași (varianta de 3 ori mai ieftină decât ruta Iași – Tg. Mureș, despre care s-a vorbit foarte mult în ultimii 10 ani, fără să se facă ceva concludent pe subiect).
„În concluzie, înainte de a mai poposi prin Moldova pentru a vinde gogoși de Crăciun locuitorilor acestei regiuni, Corina Crețu are datoria măcar de a nu escalada în minciună. Abordările axate pe dezbinare și învrăjbire nu vor conduce la nimic bun pentru regiunea noastră, chiar dacă doamnei Crețu poate i se pare că a punctat politic spunând ieșenilor ceea ce ei doreau să audă. Au fost mințiți și nu tocmai frumos”.
Dragoș Benea
europarlamentar
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.