Timp de două zile, catedra de limbi moderne de la Școala Gimnazială ”Mihai Drăgan”, reprezentată de profesoarele de limba engleză Ghiciuscă Cristina, Bordeianu Lăcrămioara, Dorneanu Elena si Racoviță Daniela, l-au avut drept invitat pe Kevin Orme, student la Psihologia Educatiei de la Universitatea Heriot Watt din Scoția. Implicat activ în diverse acțiuni educative organizate în medii non-formale, Kevin a primit cu entuziasm idea de de a susține câteva lecții inovative pentru elevii noștri:
“M-am simțit fantastic la Mihai Drăgan în aceste două zile! Este pentru prima dată când organizația “Why? Education” din Edinburg a adus conceptul de predare a limbii engleze KEMJO într-o școală, după ce a fost dezvoltat în cadrul taberelor de limbă engleză chiar aici, în România. Minunat loc, extrordinară experiență. Atât elevii, cât și profesorii lor m-au întâmpinat cu brațele deschise. Sper că aceasta este prima colaborare din multe altele ce vor urma!”
Sunt inspirante însuflețirea, energia, predilecția către autentic și semnificativ ale lui Kevin.
Astfel, marți, elevii de la clasele V-VIII au putut beneficia de diverse activităti bazate pe construirea de texte narative pornind de la imagini, urmărindu-se dezvoltarea abilităților de susținere a unui minidiscurs în limba engleză. Miercuri, profesorii de engleză din cadrul Cercului Pedagogic Nr.2, Bacău împreună cu doamna inspector de limba engleză Rafiroiu Anca și cu doamna director a școlii, Huțuțui Luminița au asistat, în prima parte, la o oră deschisă ce a avut ca obiectiv expunerea elevilor la varietatea expresiilor idiomatice din registrul informal al limbii engleze, iar în a doua parte, la o prezentare a metodelor de lucru de tip non-formal, adaptabile pentru construirea de lecții atractive pentru elevi. Activitățile desfășurate pe grupe au stimulat elevii să colaboreze intens și să descopere cu ușurință sensurile unor ziceri utilizate de obicei, în limbajul vorbit al nativilor englezi.
Lecțiile propuse s-au concentrat pe acest concept revoluţionar care completează modul de predare tradiţional şi care doreşte să dezvolte intelectul, ȋncrederea şi pasiunea elevilor pentru ȋnvăţare.
Atât profesorii, cât și elevii s-au bucurat de o atmosferă extrem de plăcută și relaxantă, în care abilitățile de vorbire și de gândire în limba engleză au fost stimulate într-un mod natural. Oportunitatea de a lucra cu un vorbitor nativ de limba engleză, este, fără doar și poate, o experiență ce contribuie la creșterea încrederii în abilitatea elevilor de a se exprima într-o limbă străină. Invitați să adreseze întrebări la sfârșitul activităților și dorința de a continua să comunice în limba engleză au făcut foarte grea despărțirea de invitat.
Alegerea activităţilor potrivite, stimularea curiozităţii dar şi dezvoltarea unor aptitudini, valori şi credinţe atât de folositoare elevului ȋn afara contexului educaţional sunt doar câteva aspecte discutate de către cel care a adus “the wind of change” la Şcoala Gimnazială “Mihai Drăgan”.
Director adjunct, prof.de limba engleză, Drăgoi Alina
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.