Dragoș Benea: „Vom avea 95 de kilometri de la nord la sud, modernizați pe fonduri europene”
Un eveniment mult așteptat a avut loc, joi, în sala mare a Consiliului Județean (CJ) Bacău: semnarea contractelor de proiectare, execuție și asistență tehnică pentru modernizarea drumului interjudețean Bacău-Neamț, loturile II și II. Proiectul se numește „Regiunea Nord-Est-Axa Rutieră Strategică 3: Neamț-Bacău, DJ 207D (limită județ Neamț – Traian – DN2F, km 28+000 – 50+254), DJ 241 (limită județ Vrancea- Podu Turcului – Iz. Berheciului, km 25+000 – 83+368) şi DJ 241A (Izvoru Berheciului- Secuieni, km 64+250 – 78+114)”.
La eveniment au fost prezenți europarlamentarul Dragoș Benea, președinte al Consiliului Județean (CJ) în vremea când a fost inițiat proiectul, Ionel Floroiu, deputat, Sorin Brașoveanu, actualul președintele al CJ Bacău, Lena Ardeleanu, directorul SPJD, Radu Negurici și Gabriel Cojocaru, reprezentanții firmelor care au câștigat licitația, primari, consilieri, mass-media.
„Toți cei prezenți aici au fost implicați în diferite momente ale acestui proiect atât de important pentru locuitorilor comunelor care sunt traversate de acest drum. E un proiect realizat în parteneriat cu șapte unități administrativ-teritoriale. Astăzi, vom semna contractul pentru loturile II și III, lotul I fiind încă în procedură de evaluare a ofertelor”, a explicat Sorin Brașoveanu, în deschidere.
Fondurile europene fac diferența
„Sunt la originea acestui proiect, împreună cu domnul Ionel Floroiu, proiect pe care l-am demarat undeva în 2014. Evident că este o veste bună pentru județul Bacău. Vom avea 95 de kilometri de la nord la sud modernizați din fonduri europene, iar asta nu este o știre care poate fi trecută cu vederea” a spus Dragoș Benea, adăugând că se bucură pentru primarii din zona de est, care a suferit de-a lungul timpului dar care, în ultimii ani, s-a schimbat foarte mult.
„Totdeauna am spus că diferența între aleșii locali trebuie să o facă abilitatea de a absorbi fonduri nerambursabile. Să cheltuiești bani din bugetul propriu e la îndemâna oricui. Aici sunt mulți primari, pe traseul acestui drum, care au atras fonduri pe PNDL, PNDR, dar proiectele lor riscă să rămână în umbră dacă drumul principal, un drum județean, arată mai rău decât cele agricole, reabilitate pe AFIR”, a afirmat Dragoș Benea, președintele județenei PSD Bacău.
El s-a declarat de un optimism moderat pentru că fișa de proiect depusă de CJ Bacău la ADR N-E era de circa 50 de milioane de euro, iar acum se închide pe 40 de milioane de euro: „Sper ca acest proiect să nu aibă parte de o implementare anevoioasă din cauza anumitor obiective la care s-a renunțat.” E vorba despre unele poduri și podețe, care au fost eliminate din proiectul inițial. Dragoș Benea a dat drept exemplu DJ 252, care are peste 55 km și la reabilitarea căruia nu s-a dublat stratul de asfalt pentru a se renunța la șanțuri și podețe. DJ 252 a fost modernizat de firma lui Dorinel Umbrărescu și arată foarte bine și acum.
„Politicul și-a încheiat treaba, misiunea e la constructor”
Vicepreședinte al CJ Bacău pe vremea demarării proiectului, deputatul Ionel Floroiu le-a mulțumit colaboratorilor care au făcut parte din acest proiect, apoi a mărturist că este unul dintre cei mai fericiți oameni din județul Bacău:
„Aceasta este perla investiției în zonă. De ce? Pentru că acest drum va lega Podu Turcului de Piatra Neamț, evitând să mai intre în municipiul Bacău, făcând legătura de la Traian – Prăjești – Dămienești direct cu municipiile Roman și Piatra Neamț. Din această perspectivă, Valea Zeletinului, Berheciului și Colinele Tutovei vor avea mult de câștigat, locuitorii de acolo vor avea de câștigat și cred viața lor se va schimba în bine.”
Această investiție de care vor beneficia aproape 30.000 de locuitori este una dintre cele mai importante ale Consiliului Județean, un drum pe care „se pleacă din Neamț și se ajunge în Vrancea”, a precizat și Dragoș Benea, o investiție la finalizarea căreia zona de est are mari șanse să devină foarte atractivă din punct de vedere turistic. Președintele PSD a încheiat afirmând că Bacăul a devenit un județ-șantier: „Începem să finalizăm tot ce am promis și să semnăm contractele. Trebuie să cădem toți de acord că politicul își cam termină treaba, de acum misiunea e la constructor!”
Drumuri de 40 de milioane de euro
Datele tehnice au fost prezentate de Lena Ardeleanu, directoarea SPJD Bacău. Ea a explicat că modernizarea drumurilor constă în executarea de lucrări de reprofilare, consolidare, amenajarea de șanțuri pereate, rigole, construirea 134 de podețe, 14 poduri, turnare de covor asfaltic, amenajare de acostamente și benzi de încadrare. Peste 57% din lungimea drumului se afșă în intravilanul comunelor și va deservi serviciile publice.
Investiția este finanțată prin Programul Operațional Regional 2014 – 2020, Axa prioritară 6 – Îmbunătățirea infrastructurii rutiere de importanță regională și se realizează în asociere cu Județul Neamț. Valoarea investițiilor din județul Bacău va fi de 185,13 milioane de lei, inclusiv TVA, iar a celor din județul Neamț, de 144,77 de milioane de lei.
În județul nostru, proiectul acoperă trei tronsoane, prin urmare este împărțit în trei loturi: DJ 207D granița cu județul Neamț – Dămienești – Mâgla – Prăjești – Traian – DN2F km 28, care reprezintă lotul I și care se află în procedurtă de licitație, DJ 241 A Obârșia – Izvoru Berheciului – Secuieni (lotul II) și DJ 241 granița cu județul Vrancea – Podu Turcului – Glăvănești – Răzeșu – Motoșeni – Burdusaci – Răchitoasa – Buda – Putini – Colonești – Călini – Spria – Izvoru Berheciului (lotul III). Pe scurt, această investiție înseamnă 95 km de drum modernizați și 30.000 de locuitori fericiți. Modernizarea celor 72,23 km din loturile II și II, pentru care s-a semnat contractul de proiectare și execuție joi, 29 august, va costa 23,4 milioane de euro.
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.