Direcția Arhitect Șef a Municipiului Bacău a lansat, joi, 1 august, campania de informare dedicată instituțiilor publice chemate să participe la/sau să asigure respectarea legalității procesului de dezvoltare urbanistică, antreprenoriatului implicat direct în dezvoltarea imobiliară și chiar publicului larg dornic să cunoască legislația și regulamentele dezvoltării imobiliare.
Prima sesiune de dezbateri publice a fost organizată, joi, pe tema „Prezentarea campaniei de informare, rezumarea principalelor acte normative care reglementează activitatea urbanistică, supunerea spre dezbatere a problemelor frecvent reclamate de cetățeni și a conținutului chestionarului de satisfacție a cetățeanului”. La dezbatere au participat un număr mare de arhitecți, reprezentanți ai instituțiilor care avizează proiectele urbanistice și imobiliare și numai doi dintre dezvoltatorii imobiliari din Bacău.
„Am organizat această primă dezbatere în contextul identificării unor necesități stringente de dezvoltare a interacțiunii structurii urbanistice din Primăria Municipiului Bacău cu publicul, pe fondul apropierii termenelor de actualizare a principalelor documentații urbanistice, respectiv Planul de Urbanism General și Regulamentul Local de Urbanism.Tematicile acestor dezbateri au o adresabilitate largă, fiind vizați cei implicați direct în dezvoltarea imobiliară.”
Diana-Mihaela Marin, arhitectul șef al Municipiului Bacău
Chestionar de satisfacție a publicului
Campania este fundamentată pe rezultatele mai puțin satisfăcătoare din acest domeniu în ultimul deceniu, care au scos în evidență deficiențe de comunicare cu cetățenii și absența informării coerente a lor în ceea ce privește etapele de autorizare a unei construcții.
Planul de interacțiune cu cetățenii va avea direcții de acțiune pentru informarea transparentă cu privire la activitatea Direcției Arhitect Șef, inclusiv prin presă și pe internet. În acest context se propune și realizarea, în format electronic, a unui Chestionar de satisfacție a publicului.
Direcția Arhitect Șef va realiza și va distribui și un pliant care să prezinte succint și pe înțeles pașii necesar de parcurs de la depunerea cererii de obținere a certificatului de urbanism, până la obținerea dreptului de proprietate asupra unei construcții. În două puncte de trafic intens din municipiu vor fi amplasate ecrane tv pe care vor fi rulate informații cu privire la intabularea unei construcții, la documentația urbanistică etc. Iar pe site-ul Primăriei vor fi publicate mesaje în format extins.
Încă trei sesiuni de dezbateri lunare
Campania de informare va avea încă trei sesiuni de dezbateri cu antreprenoriatul din domeniul imobiliar, cu autorități publice județene și locale, dar și cu cetățenii.
A doua dezbatere din program va avea loc în luna septembrie, a treia în octombrie, iar a patra în noiembrie, de regulă la începutul fiecărei luni.
Tot joi au fost trecute în revistă etapele și procedura în cazul obținerii autorizației de construire și au fost prezentate câteva erori constate în proiectele prezentate de dezvoltatorii care au solicitat autorizații de construcție. Erorile – au spus consilierii tehnici ai Primăriei – au fost remediate prin hotărâri de Consiliu local.
Arhitecții și reprezentanții instituțiilor au vorbit de problemele pe care le întâmpină în procesul de realizare a proiectelor de urbanism și în obținerea de avize de construire. Au acuzat documentația stufoasă inclusiv pentru lucrări de construcție de mică amploare și valoare și au cerut să fie făcute cunoscute pentru toți regulile din domeniu. Vorbitorii au dat și sfaturi pentru realizarea unor proiecte, atât proiectanților, cât și beneficiarilor de lucrări și construcții.
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.