În perioada 9- 15 iunie 2019 s-a desfășurat activitatea transnațională de formare care a fost găzduită de școala „Special Education High School” din Kavala în cadrul proiectului Erasmus + GOLD HEARTS la care au participat elevi și profesori din patru țări: România, Polonia, Turcia, Grecia. Acesta este unul dintre cele două proiecte Erasmus + în care este partener și Colegiul Național de Artă „George Apostu” Bacău și își propune crearea unei punți de legătură între copii cu CES (cerințe educative speciale) și copii fără dizabilități cu scopul de îmbunătățire a atitudinilor de Ajutor, Empatie, Respect, Toleranță, Sinceritate.
Delegația băcăuană a fost formată din coordonatorul de proiect, dir. prof. Busuioc Adriana-Cristina, prof. Samson Lavinia-Maria, elevele Mîrți Ioana, Jugănaru Miruna- Nicola, Voidoc Paula – Marina din clasa a XI-a A și Cojocaru Ioana – Iasmina din clasa a XI-a C.
Agenda de lucru a debutat cu vizitarea școlii gazdă – o experiență inedită având în vedere că această este o școală pentru elevi cu nevoi speciale. În continuare, elevii și profesorii din cele patru țări partenere în proiect au avut ocazia de a participa la diferite ateliere de lucru. Primul dintre ele s-a desfășurat sub forma unor jocuri de tip team – building cu scopul de a ne exprima emoțiile și sentimentele prin muzica, dans, teatru și arte plastice. Elevele Colegiul Național de Artă „George Apostu” Bacău au avut rol de îndrumător al echipelor formate, fiind astfel profesorii de muzica sau dans pentru elevii cu CES.
Celelalte ateliere au vizat tehnici de îndemânare, memorie vizuală, atenție și imaginație, participanții având posibilitatea de a realiza puzzle-uri în cadrul unui muzeu de istorie din orașul Kavala, un produs tradițional de patiserie, dar și de a confecționa un suvenir folosind elemente specifice mediului natural marin. În cadrul atelierelor elevii, atât cei cu dizabilități cât și cei din învățământul normal, au putut lucra împreună, i-au putu ajuta pe cei cu CES, au putut să observe că în pofida dizabilităților aceștia s-au descurcat foarte bine făcând față cu brio provocărilor.
Un alt eveniment al activității transnaționale din Grecia a constat în prezentarea sistemului educațional grec, cu precădere învățământul pentru elevi cu nevoi speciale și modul în care aceștia sunt integrați în societate.
Finalitatea activității transnaționale din Grecia a constat în oferirea certificatelor de participare într-un cadru festiv, moment ce a dezvăluit nostalgia din ochii copiilor care au reușit să lucreze în echipa, sa se integreze si sa se accepte reciproc, dar și să lege prietenii în cele cinci zile de activități.