Echipajul băcăuan coordonat de inspector școlar de specialitate, prof. dr. Oana Maria Droiman, la această olimpiadă națională a fost alcătuit din: Iulia-Erika Bucur și Bianca-Antonia Vîlea de la Școala Gimnazială „Emil Racoviță” Onești (prof. Liviu Neagoe) la Cultură civică, Mirela Elena Doroftei (a XII-a) de la Colegiul Național „Gh. Vrănceanu” Bacău (prof. Emilia Cloșcă) la Logică, argumentare și comunicare, Alexandra Diana Gheorghică (a XII-a) de la Colegiul Național Pedagogic „Ștefan cel Mare” Bacău (prof. Sonia Berza) la Psihologie, Larisa Alexandra Stănciulescu (a XI-a) de la Colegiul Național „Grigore Moisil” Onești (prof. Alina Zamfir) la Sociologie, Briana Alexandra Terente (a XII-a) de la Colegiul Național Pedagogic „Ștefan cel Mare” Bacău (prof. Sonia Berza) – la Sociologie, Martina-Maria Popescu (a XII-a) de la Colegiul Național „Gh. Vrănceanu” Bacău (prof. Luminița Costraș) – la Filosofie și Cristiana Chircu (a XII-a) de la Colegiul Național „Dimitrie Cantemir” Onești (prof. Dana Cerasela Sticlaru) – la Filosofie.
Din cei opt elevi băcăuani, doi au reușit să obțină mai mult decât un rezultat bun, respectiv mențiuni, prin Mirela Elena Doroftei și Briana Alexandra Terente.
Impresiile participantelor la competiție au fost:
„Calificarea și participarea la etapa națională a olimpiadei de Logică, argumentare și comunicare a reprezentat atât un mijloc de autodepășire, cât și o experiență inedită în cadrul căreia am avut ocazia de a descoperi oameni și locuri noi, fiind totodată fericită că am putut valorifica, în cadrul unei competiții, cunoștintele acumulate. Prilejul de a lua parte la această activitate a fost posibil prin intermediul și efortul doamnei profesoare Emilia Cloșcă, care mi-a insuflat pasiunea pentru disciplina Logică, dar și a doamnei profesoare Dana Sticlaru, a cărei grijă și implicare mi-au oferit siguranță și încredere.”
Mirela Elena Doroftei (mențiune – Logică, argumentare și comunicare)
„Am avut parte de o experiență unică și țin să mulțumesc pe această cale doamnei profesoare Sonia Berza care m-a îndrumat și mi-a insuflat pasiunea pentru Sociologie, dar și organizatorilor care au oferit olimpicilor ocazia de a vizita acest oraș bijuterie.”
Briana Alexandra Terente (mențiune – Sociologie)
„Participarea la etapa națională a reprezentat o experiență unică atât prin competiția propriu-zisă, care m-a provocat prin subiecte, cât și prin zilele petrecute aici alături de colegele mele. Recomand această experiență deoarece sentimentul obținerii ei prin propriile puteri o face mai valoroasă decât o simplă călătorie.”
Alexandra Diana Gheorghică (participare – Psihologie)
„Emoția unei provocări încheiate aduce orizontul unor experiențe noi. Olimpiada a luat sfârșit, dar e un nou început pentru ce va urma. Drumul spre casă e însoțit de zâmbetul unei amintiri unice și de bucuria găsirii unor noi prietenii cu tineri care împărtășesc aceeași dragoste pentru cunoaștere.”
Cristiana Chircu (participare – Filosofie)
„Păstrez amintirea olimpiadei de socio-umane unde am cunoscut oameni inteligenți și, mai ales, cu înțelegere pentru semeni. Proba a fost asemenea unui precipitat chimic: emoțiile efervescente se colorau în așteptarea subiectelor, febra examenului consumând energia necesară rezolvării, rezultatul fiind esența cunoașterii.”
Martina-Maria Popescu (participare – Filosofie)
Ce spun profesorii
Prof. Dana Cerasela Sticlaru, dir. adj. Colegiul Național „Dimitrie Cantemir” Onești:
„Olimpiada de Științe Socio-Umane, organizată în acest an, a fost un concurs de excelență. Subiectele concursului au fost interesante, punându-se foarte mult accentul atât pe actualizare, cât și pe originalitatea și creativitatea care se cereau în rezolvarea lor. Olimpicul este elevul curios să cunoască mai multe, care dorește să-și testeze limitele. Chiar dacă există pe lângă acestea și o predispoziție genetică, el are nevoie de profesorul care știe și poate să-l îndrume spre succes. Pe această cale, doresc să-i felicit pe toți elevii participanți la olimpiadă, dar și pe colegii mei care au îndrumat acești tineri spre descoperirea informațiilor necesare și spre stimularea aptitudinilor intelectuale.”
Maria Irina Dromereschi, Liceul Tehnologic „Anghel Saligny” Bacău, membru în comisia centrală pe disciplina Economie:
„Numărul participanților din acest an nu a fost unul mai mare doar pentru că legea a încurajat acest lucru, ci și pentru că disciplinele socio-umane se bucură de un trend crescător în rândul preferințelor tinerilor care doresc să susțină la bacalaureat sau admitere probe scrise din rândul disciplinelor socio-umane iar olimpiada le-a permis verificarea la un nivel foarte bun a pregătirii lor. Cultura și Educația civică, Logica, Psihologia, Economia, Sociologia și Filosofia sunt mai mult decât discipline de studiu. Sunt informații sistematizate care răspund unor nevoi reale personale și social-comunitare, răspund nevoii de repere valorice și culturale, răspund dezideratului de formare integrală și integrativă a tânărului sec. XXI. Ne dorim ca profesorii să valorifice și să încurajeze acest trend și oportunitățile pe care el îl oferă.”
Olimpiada Națională de Științe Socio-Umane s-a desfășurat la Liceul Teoretic „Iohannes Honterus” Brașov, între 22 și 26 aprilie, reunind un număr record de 369 participanți (44 Educație civică, 61 Cultură civică, 69 Logică, argumentare și comunicare, 62 Psihologie, 33 Economie, 52 Sociologie și 48 Filosofie) în condițiile suplimentării numărului de locuri la faza națională pentru elevii care au avut punctaj de calificare egal, dar în limita a nu mai mult de 50% din numărul de locuri alocate. Competiția a urcat la un nivel superior atât prin numărul de participanți, cât și prin calitatea pregătirii lor. Fiind alocate de MEN fiecărei discipline doar trei premii (I, II, III și 15% mențiuni din numărul de participanți al fiecărei probe), gradul de dificultate al subiectelor a crescut astfel încât să câștige cei mai buni.