La moda nu mai este sa-ti speli rufele in familie, lucrurile au evoluat (sau involuat, cum vreti s-o luati), s-a schimbat calimera si toata lumea mai cu mot vrea publicitate. Nu mai are nevoie nimeni de discretie, decenta, ca astea nu vand, pai nu se stie? Asa ca, dupa ce ai trecut printr-un scandal, e musai sa-l ambalezi cat mai ochios si sa-l dai la reviste glossy. Unii cer bani la greu pentru asta, altii, mai modesti sau simpli masochisti, se vand pe gratis. Vorba vine, ca, in fapt, tot urmaresc ei sa le iasa ceva. Mai nou, dupa ce au fost intr-o vacanta, neaparat de vis, perfecta, in insoritele Caraibe, cunoscutul stirist, publicist dilematic, autor de cartulii, Lucian Mindruta, si sotia sa, Ioana, medic de profesie, au dat un interviu in revista "Story", alimentand curiozitatea amatorilor de mondenitati. Cel care vorbeste mai mult este el, Lucian, marturisindu-si vanitatea de a tine prima pagina a tabloidelor. Cica, printre altele, a vrut sa vada si cum este intalnirea cu ura, "ura oamenilor, fenomen fascinant, cam la fel cu uraganul". Poti sa te pui cu dorinta individului de a trai total, "pericolosamente"? Nu poti. Il lasi pe om sa-si faca moftul, sa aiba iluzia ca viata lui nu e banala, ci teribil de interesanta din moment ce atatia insi se reped sa afle cat mai multe despre ea. Iar Mandruta crede despre sine numai chestii bune. E sigur, de pilda, ca are idei si ca e ironic, pe deasupra. Cam asta transpare din urmatoarea afirmatie: "A fost greu sa vad textele mele din Dilema in tabloide. Asta chiar mi s-a parut deplasat". Aceste texte sunt periculoase in mediu necontrolat, contin idei!" Ce surpriza! Eu chiar nu mi-am dat seama de asta, trecand nonsalanta peste articolele domniei sale din revista amintita, din simplul motiv ca il gasesc foarte "neasortat" cu redactia dilematicilor. Mandruta nu se inseala insa cand spune ca el este "un om al aparentelor", ca doar lucreaza in showbiz, unde doar ce se vede conteaza, pe cand sotia lui e un "om al explicatiilor profunde". Dar intre ei cica exista un consens, si ca nu au incetat niciodata sa se iubeasca. Nici ca se putea mai bine, dar si mai grozav este s-o stim si noi, s-o stie toata lumea, pentru ca daca nu se vorbeste despre tine, carevasazica, nu existi. "Tacerea te omoara" spune omul aparentelor devenind, brusc, profund. si nu e deloc rentabila pentru imagine. Asta era, deci, ca sa ramai in vizor te faci luntre si punte, te sacrifici, dai deoparte printipuri morale (cine le mai are?), inventezi orice numai sa te vorbeasca lumea, iesi pe post si faci marturisiri complete, te acoperi de penibil, dar daca iese ceva, cum sa rezisti ispitei? Uite ca iese, macar de-o vacanta in Caraibe, si cine stie ce s-o mai fi strans pe acolo. Iar daca dai si la pace cu o sotie, medic neurolog, care e intelegatoare foarte si are cunostinta ca "isteria nu face bine nimanui, cu exceptia celebritatii", esti ca nou, o iei de la capat oricand. Adica poti repeta figura, ca doar esti o celebritate si trebuie sa-ti cultivi, la modul rentabil, si isteria, si imaginea. Poti sa vinzi asa-zise „povesti secrete”, dupa ce le-ai strigat in gura mare. Marketingul sa traiasca, pentru ca, in fond, ce e asa de greu in a face, public, declaratii de dragoste, de incredere in valorile familiei, dupa ce ai calcat stramb? Totul e sa fie mereu musterii, si vor fi, pentru viata scoasa la taraba.
Carmen Mihalache