Sunt convins că, nu de puține ori, ați întâlnit în oraș fel de fel de promoteri care oferă flyere cu informații. De cele mai multe ori este vorba despre promoții ale unor magazine, prețuri, etc. Dar de câte ori ați primit oferte pentru un loc de muncă? Și de la cine ? Pun rămășag că primul care vă vine în minte este AlmavivA. Cei care vor să-și mărească echipa și te invită alături de ei. Ce știi de AlmavivA? Răspunsul imediat ar fi: un callcenter în limba italiană. Așa este, dar la mijloc sunt mult mai multe lucruri pe care trebuie să le afli. Exact de asta ne ocupăm acum.
Cine este AlmavivA
Ca urmare a expansiunii de opțiuni de afaceri și oportunități de piață, grupul AlmavivA Contact a format o nouă companie, în conformitate cu legislația română, numită AlmavivA Services, cu birouri în Iași, Bacău și Craiova care furnizează servicii în mod exclusiv de intrare de tip contact center. Compania, controlată 100% de AlmavivA Contact, oferă o gamă extinsă și inovatoare de servicii cu valoare adăugată mare în sectorul CRM pentru a răspunde nevoilor Uniunii Europene. Scopul AlmavivA Services este acela de a asigura dezvoltarea unei strategii de succes experienței clienților săi pe piețele europene de telecomunicații, media, energie, guvern, finanțe, transport, logistică. Experiența profundă în scenariul de referință, domeniul tehnologiilor inovatoare și o capacitate de livrare multidisciplinară și multilingv, în timp real, sunt factorii distinctivi de aprovizionare AlmavivA Services. A deveni parte a Grupului AlmavivA înseamnă descoperirea unei realități originale, care vizează excelența resurselor umane pentru a atinge obiectivele și a asigura satisfacția deplină a așteptărilor clienților.
Cifrele AlmavivA
AlmavivA este sinonim cu inovația tehnologică. Experiențele consolidate, aptitudinile unice, cercetarea continuă și cunoașterea exactă a diferitelor sectoare de piață, atât publice, cât și private, fac din grupul italian un lider în tehnologia informației și comunicațiilor. Cu 42.000 de persoane, 10.000 în Italia și 32.000 în străinătate, AlmavivA este cel de-al V-lea grup privat italian pe număr de angajați din lume, cu o cifră de afaceri în 2017 de 772 de milioane de euro. AlmavivA operează la nivel global, prin intermediul a 40 de birouri în Italia și 22 în străinătate, cu o prezență importantă în Brazilia, precum și în Statele Unite, China, Columbia, Tunisia, România (cu 3 sedii) și Bruxelles, centrul central al UE. Planul industrial este caracterizat printr-o strategie de internaționalizare puternică, 70% dintre clienți fiind internaționali. Misiunea Grupului este de a dezvolta soluții tehnologice de excelență, capabile să evolueze sistemele și procesele operaționale ale companiilor și administrațiilor publice, pentru a îmbunătăți nivelul serviciilor pe o piață în continuă transformare.
AlmavivA în Bacău
Grupul italian a înființat al doilea său sediu din România în Bacău la începutul lui noiembrie 2016. Atunci când au luat decizia să vină în orașul lui Bacovia, reprezentanții companiei au luat în calcul mai mulți factori. În primul rând Bacăul are un număr semnificativ de locuitori și deține și două universități. Faptul că foarte mulți localnici au fost plecați în Italia și sunt excelenți cunoscători ai limbii italiene a fost un alt motiv pentru care AlmavivA a venit în Bacău. Pe lângă acestea a contat și faptul că orașul are un aeroport prin care se stabilesc legături zilnice cu Italia și în mod special cu Roma. Apropierea de sediul central de la Iași care este operativ din iunie 2016 și faptul că Bacăul este un oraș cu un nivel ridicat de tehnologie, conectat total la fibre de 100Mb, sunt alte atuuri pe care au mizat investitorii italieni. Și nu în ultimul rând, concurenții: prezența unui singur subiect internațional care nu este un competitor în limba italiană.
„Noi lucrăm strict cu clienții din Italia, dar nu este exclus ca pe viitor să ne adresăm și altor piețe din alte țări, în alte limbi”, a declarat Monica Mihaela Chitic, manager resurse umane la sediul AlmavivA din Bacău.
În momentul de față, la sediul din Bacău, situat în zona Tic-Tac în imediata apropiere a Stadionului Municipal, sunt 359 de lucrători activi, dar compania mai are nevoie de încă aproximativ 100 de operatori.
Caracteristicile angajaților AlmavivA Services
• Nivelul de limbă italiană, atât vorbită, cât și scrisă: nivelul minim necesar este B2 (candidații care au cunoștințe primare, respectiv B1 și A2 urmează un curs gratuit cu un profesor italian pentru o perioadă de până la 4 săptămâni, 4 ore / zi;
• Cunoștințe de bază în utilizarea PC-urilor;
• Flexibilitate, atenție la reguli, determinare, disponibilitate;
• Abilitatea de a asculta în mod activ, de a înțelege, de a învăța, de a comunica;
• Caracteristici personale: seriozitate, punctualitate, respect, rezolvarea problemelor;
• Rezistență la stres.
Experiența anterioară în acest sector reprezintă un avantaj, dar nu este o cerință obligatorie pentru a adera în cadrul companiei.
Evident, ca orice om, ne punem întrebări despre remunerare și alte venituri. E bine de știut că, la AlmavivA, contractul de muncă este pe perioadă nedeterminată și sunt mai multe praguri, dar ca o medie, un salariat primește 1700 de lei net pentru 8 ore de muncă zilnică, la care se adaugă tichete de masă și alte premii / beneficii. Programul de lucru este unul flexibil, de 8, 6 sau 4 ore, dimineața și seara, sau chiar combinat. La AlmavivA se lucrează 365 de zile pe an, de la ora 8.00 la ora 23.00, iar la terminarea programului, seara, se oferă și transport. Oportunitățile de creștere într-un mediu tânăr și în plină expansiune sunt reale, după cum o demonstrează și poveștile oamenilor din AlmavivA.
Poveștile oamenilor din AlmavivA Bacău
Pentru că înainte de toate, ca să realizezi ceva, să construiești, să ridici ceva de calitate și care să reziste, ai nevoie de oameni buni, vom cunoaște și câțiva tineri care, prin munca și seriozitatea lor putem spune că au reușit. Sunt povești care pot fi exemplu pentru oricare dintre noi.
Ionuț Nițoi are 27 de ani și o poveste care ne dă peste cap toate ideile. În vremurile când tot mai mulți români se gândesc la un loc de muncă în străinătate, Ionuț a acționat exact invers. S-a angajat anul trecut în octombrie la AlmavivA Bacău pe proiectul Back Office TIM187 cu funcția de asistent relații publice și comunicare, iar din primăvară a devenit Team Leader (șef formație operațională telecomunicații). Povestea lui Ionuț începe la Brașov unde a trăit până la 12 ani, după care a plecat cu familia în Italia, la Torino, unde a locuit 15 ani, până în anul 2017.
„Anul trecut am venit în vacanță cu prietena mea, care este din Bacău. La o vizită prin mall, cineva mi-a dat un pliant pe care nu l-am băgat în seamă din prima. Apoi am văzut că scrie în italiană, mi s-a părut interesant și am sunat la un număr de telefon. Am fost contactat imediat și am fost întrebat dacă sunt interesat de un loc de muncă”, ne-a povestit Ionuț Nițoi, care a specificat că, în opinia lui, în momentul de față este foarte greu să-ți găsești un loc de muncă, gradul de șomaj în rândul tinerilor fiind foarte ridicat.
„Cred că e și o chestie de destin. Pe mine m-a atras foarte mult și faptul că pot avea un contract de muncă pe perioadă nedeterminată. Atunci, după ce am primit telefonul de la companie, am susținut și un interviu, după care m-am întors la Torino. După puțin timp am decis să revin în țară”, își amintește Ionuț, care a terminat o școală de științe ale mișcării și lucra în Italia ca instructor sportiv.
„Aș fi avut posibilitatea să lucrez și în alte domenii, dar salariile nu ar fi fost mai mari de 1000-1200 de euro. Nu se poate face comparație între viața de acolo și viața de aici. Acolo chiriile sunt foarte mari la care se adaugă utilități și alte cele, îți dai seama că este un venit cu care poți doar să te menții, nu să te dezvolți. Aici, chiar dacă banii sunt mai puțini, reușesc mult mai multe. Sunt autonom, locuiesc singur și mi-am găsit stabilitatea”, a întărit decizia luată Ionuț Nițoi, care recunoaște că îi este dor de Italia pentru că acolo are părinții și prietenii.
Vorbind despre jobul de la AlmavivA, Ionuț a spus că în primele două săptămâni a fost mai dificil, pentru că era ceva nou, după care lucrurile au devenit normalitate iar acum totul este cât se poate de simplu. „Eu sunt foarte mulțumit. Consider că AlmavivA este un loc unde mă pot dezvolta profesional și care îmi oferă un viitor. Sigur, recomand un job la AlmavivA oricui”, ne-a spus la finalul întâlnirii Ionuț Nițoi.
O poveste asemănătoare este cea a Biancăi Cîtea, care s-a alăturat echipei AlmavivA Bacău în decembrie 2016 pe proiectul TIM 119, cu funcția de asistent relații publice și comunicare iar de la începutul anului trecut a devenit Team Leader. „Înainte am mai lucrat într-o altă companie asemănătoare, dar îmi doream să lucrez la call center în limba italiană pentru că o stăpânesc mai bine decât limba română”, povestește Bianca Cîtea, care, la vârsta de 6 ani a plecat împreună cu parinții în Italia unde a trăit până la 14 ani, o țară și o cultură de care s-a atașat foarte tare.
„Chiar dacă m-am îndrăgostit de Italia, mai exact de Roma, consider că mi-am găsit locul aici. Am început treaba de jos”, spune Bianca amintindu-și că atunci când a venit la AlmavivA clădirea nu era terminată. „Etajul II încă nu era gata și era interesant să lucrezi intersectându-te cu muncitorii care construiau. Cu toate astea simțeam o energie pozitivă, am intuit că e o posibilitate de creștere și că aici îmi e locul”, a adăugat Bianca, practic povestea ei aducându-ne aminte de balada meșterului Manole și de Ana lui pe care a zidit-o în creația sa.
La fel ca Ana lui Manole, Bianca și-a pus sufletul în AlmavivA: „Am muncit, am învățat și am avansat treptat. Acum, îmi place foarte mult să stau la muncă, iar asta contează cel mai mult. Să-ți placă ce faci și sigur vin și satisfacțiile.” Bianca are doar 23 de ani și o viață înainte. Își dorește foarte mult să avanseze în carieră, iar peste ani visează să ajungă în Italia, acolo unde i-a rămas inima, dar tot la AlmavivA.