30 noiembrie 2024

Turnul de control s-a prăbușit, s-a pus „borna zero” . Modernizarea străzii Aeroportului, parafată și demarată

Sfârșit și început pentru Aeroportul Bacău, așa am putea defini momentul consumat joi, 13 august, în prezența politicienilor, constructorilor și ziariștilor. Sorin Brașoveanu, președintele Consiliului Județean (CJ), l-a numit „un moment istoric” și chiar a fost deoarece întâlnirea a debutat cu demolarea turnului de control, care ar fi împlinit 50 de ani în 2019.

+ VIDEO: Demolarea vechiului turn de control al Aeroportului Bacău



Ultima clădire a vechiului Aeroport s-a prăbușit în nori de praf, marcându-i astfel sfârșitul. A însemnat și începutul noii investiții, „Modernizarea străzii Aeroportului”, pentru care, joi, s-a semnat contractul de proiectare și execuție cu Conextrust SA, firma care a câștigat licitația. Demolarea turnului face parte din proiectul de modernizare a Aeroportului Internațional „George Enescu” din Bacău, a explicat Sorin Brașoveanu, președintele CJ.

„Intrăm într-o altă etapă cu această demolare și putem să urgentăm finalizarea căilor de acces și a parcării. Un alt pas important care face parte din acest complex este semnarea contractului de proiectare si execuției a lucrărilor de modernizare a străzii Aeroportului. În 26 martie, ne-am asociat, Consiliul Județean și Consiliul Local, și de atunci am făcut toate demersurile necesare, iar azi, după finalizarea procedurii de evaluare a ofertelor și finalizarea clarificărilor, semnăm contractul”, a declarat Sorin Brașoveanu. CJ Bacău va acoperi 95 la sută din costuri, iar Primăria Bacău, 5 la sută. „Lucrările vor duce la fluidizarea traficului către Calea Republicii, poarta de intrarea în muncipiul Bacău, în județul Bacău, în Regiunea N-E. E o muncă de echipă și vreau să mulțumesc tuturor că din aprilie și până acum am reușit să parcurgem toate aceste etape și să ajungem aici, așa trebuie și așa trebuie să continuăm”, a mai spus președintele CJ.

Au stat cu mâna întinsă la PNL

Și Cosmin Necula, primarul municipiului Bacău, s-a referit la meritele echipei și buna colaborare cu CJ Bacău, apoi le-a mulțumit foștilor șefi ai județului, senatorul Dragoș Benea și deputatul Ionel Floroiu, întreaga conferință stând sub semnul armoniei din județeana PSD.

„Dumneavoastră, azi, asistați la o stare de normalitate în municipiul Bacău și județul Bacău, e vorba despre asocierea dintre CJ Bacău și CL Bacău. Eu cred că este un exemplu de bună practică și vreau să mulțumesc domnului Sorin Brașoveanu și întregii echipe de la CJ Bacău, care au intrat în această asociere. Important este ceea ce realizăm pentru comunitățile pe care le deservim, și nu culoarea, orgoliile politice ale unora sau ale altora care, din păcate, au înțeles că strada Aeroportului nu trebuie făcută pentru duce spre un obiectiv al CJ Bacău”, a declarat Cosmin Necula.

Ex-președintele CJ Bacău, senatorul Dragoș Benea, le-a reamintit ziariștilor și partenerilor faptul că administrația PNL a refuzat să sprijine acest proiect.

„Eu voi fi puțin mai colorat, poate, pentru că s-au adunat multe cicatrici și, iată, acest Aeroport, deși băcăuanii și l-au dorit de mult timp modernizat, abia acum începe să prindă contur. Nu pot să uit că au trecut nouă ani de când am mers în ședinta CL Bacău și am susținut necesitatea modernizării acestei străzi pentru că traficul pe Aeroport începuse să crească semnificativ și accesul era dificil, ba chiar riscant. Poate nu întâmplător de Ziua Pompierilor se pune borna zero la acest obiectiv”, a precizat Dragoș Benea.

Apoi, Benea s-a referit la incidentele sau tragediile care ar fi putut apărea la Aeroport din cauză că accesul se făcea pe un singur fir. Important e că, astăzi, investiția se va realiza grație acestei asocieri.

„Dacă nu a venit Mahomed la munte, a venit muntele la Mahomed. Consiliul Județean s-a închinat șapte ani la Primăria municipiului Bacău, din 2009 până în 2016, pentru modernizarea acestei străzi. Au fost răspunsuri care de care mai bine puse pe hârtie, în fiecare an obiectivul era prins în buget, dar niciodată nu se trecea la realizarea studiului de fezabilitate”, a declarat președintele PSD. Nici măcar în 2016 nu erau prevăzuți bani pentru SF, astfel încât noua administrație nu a putut demara documentația decât în 2017. Dacă luăm în calcul prima solicitare a lui Benea în ședința CL Bacău (2009) și data finalizării investiției (2019) rezultă că a fost nevoie să treacă zece ani pentru ca băcăuanii să aibă o stradă ca lumea spre Aeroport.

Niște funcționari au uitat de rețele…

Există și o veste proastă: lucrările vor fi începute abia în primăvară din cauză că rețelele care puteau fi mutate din aprilie până în septembrie vor fi mutate în următoarele 4-5 luni. Vinovați sunt niște funcționari din primărie, aceiași care au contribuit în ultimii șapte ani la blocarea investiției. Ei nu vor scăpa nesancționați, a avertizat Dragoș Benea, adăugând că marile obiective nu vor fi întârziate din cauza unor angajați care dau dovadă de incompetență sau rea-voință: „Obiectivul pentru care e parafat azi contractul va fi dat în folosință în septembrie 2019, deși asta se putea întâmpla în iunie-iulie. Asta este, mergem înainte. Vor mai fi evenimente importante la Aeroport în perioada următoare. Se va semna contractul de finanțare pe fonduri europene pentru pistă, se va lansa licitația pentru execuția pistei, se va da în folosință parcarea, sper, până în 9 noiembrie, data la care se împlinesc trei ani de la ordinul de începere a lucrărilor.”

Ironic, Dragoș Benea le-a mulțumit celor care au condus municipiul Bacău în trecut și au blocat modernizarea străzii Aeroportului. Președintele PSD s-a declarat mulțumit că obiectivul va fi realizat de o firmă de construcție din Bacău, lucru pe care l-a repetat de câteva ori. Cea care va urmări respectarea graficului de lucru este Oana Chelaru, directoarea RA Aeroportul Internațional. Și ea a vorbit despre obstacolele din trecut și depășirea lor, azi, prin această asociere. „Urmează alte proiecte care vor așeza Aeroportul Bacău în locul pe care îl merită în Regiunea Nord-Est”, a amintit directoarea.

„Determinarea și modul de a ține lucrurile sub control, de a le urmări pas cu pas ne fac să fim încrezători că vom duce aceste lucruri la capăt”, a mai spus Oana Chelaru, optimistă. Valoarea totală a proiectului de modernizare a Aeroportului Bacău este de 57 de milioane de lei, în care intră construirea terminalului nou, a turnului de control, uzina electrică, deja finalizate, un terminal intermodal, anexe, parcarea cu 300 de locuri la care se lucrează.

Întâlnirea s-a încheiat cu semnarea contractului pentru lărgirea străzii Aeroportului la patru benzi, modernizarea rețelelor de apă și canalizare și a sistemului de iluminat. Valoarea totală a investiției este de 10.437.078 de lei, din care proiectarea va costa 200.284 de lei, iar execuția, 8.570.369 de lei.



spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul
spot_img
- Advertisement -