16 noiembrie 2024

Model european de educatie prioritara la Scoala „Ion Creanga” Bacau

Pregatire cu bani comunitari

Printr-un grant de 1.350 de euro, prof. Florentina Vieru, directorul Scolii "Ion Creanga" Bacau, a participat de curand, timp de o saptamana, la o Vizita de Studiu, prin Programului de Invatare pe tot Parcursul Vietii, tocmai in Franta, la Seloncourt. Stagiul s-a desfasurat alaturi de alti 5 colegi din: Polonia, Italia, Spania si Bulgaria din diferite domenii de educatie – directori de scoli, inspectori scolari, reprezentanti ai autoritatilor regionale si locale.

Institutia oranizatoare a fost "College Les Hautes Vignes", care a oferit sansa participantilor de a face schimb de experienta intre profesori si factori de decizie din Uniunea Europeana pe tema "Egalite des chances pour les groupes defavorises – Educatie prioritara in sala de clasa", de a perfectiona metodele de lucru cu elevii, de a integra tehnologia in orele de invatare astfel incat sa se realizeze obiectivele care vizeaza abilitatile de gandire, formarea si dezvoltarea abilitatilor de comunicare in mediu intercultural, asimilarea de cunostinte despre tari, regiuni si sisteme de educatie. "Am participat la activitati diverse care au urmarit nu doar aspecte de continut si metodologie, ci si posibilitatea de a comunica, de a ne imbogati cunostintele de cultura si civilizatie franceza, de a impartasi din experienta in domeniul educatiei privind tratarea diferentiata a elevilor cu nevoi speciale diverse, a parteneriatelor si proiectelor internationale, de a stabili relatii profesionale cu alti colegi din tari europene si de a prezenta exemple de buna practica in domeniul incluziunii scolare", ne-a spus prof. Florentina Vieru. Organizatorii au facilitat intalnirea cu diferite personalitati implicate in domeniul educatiei, iar in paralel au stabilit vizite ale bursierilor si in doua colegii, intr-o scoala elementara si intr-o gradinita, toate aceste institutii fiind cuprinse in programul national de invatare numit "Educatie prioritara in sala de clasa". "Programul a fost intens si variat. Alaturi de vizite si conferinte au fost prezentari ale unor platforme educative, informari despre sistemul de invatare in scolile din Franta care sunt cuprinse in programul special numit «Educatie Prioritara». A fost o saptamana plina de activitati, asistente la ore, discutii cu cadrele didactice din colegiu gazda, o atmosfera de lucru agreabila care a permis traversarea barierelor culturale si lingvistice cu respectarea identitatii nationale. Am descoperit ca problemele educatiei sunt cumva la fel in interiorul Europei, doar ca modalitatile de rezolvare si de abordare sunt diferite", a mai spus cadrul didactic bursier. Prin discutiile de grup, au fost subliniate asemanarile si deosebirile intre sistemele de educatie, s-au analizat avantajele si dezavantajele educatiei prioritare ca o discriminare pozitiva, o ocazie unica in studiul acestei teme inovatoare, de o importanta covarsitoare pentru dezvoltarea viitoare a Invatamantului. "Combaterea absenteismului si cresterea ambitiei reusitei scolare prin implicarea familiei sunt cateva din axele de lucru si ale scolilor franceze. In ultimii 30 de ani s-a introdus acest tip numit «Educatie prioritara» care are anumite particularitati, respectiv numar de elevi mai redus la clasa, pilotaj dublu si din partea Academiei si a Consiliului Local, buget dublu , clase cu specific fie sportiv, fie muzical, artistic sau tehnic iar la evaluari pun accent sporit pe competentele civice", a mai adaugat prof. Vieru, care a explicat ca in Franta exista un responsabil cu absentele in scolile primare si gimnaziale, care in fiecare ora verifica acest lucru, semnaleaza imediat familia, iar la trei zile de absente neclare anunta politia care este foarte operativa. "In plus, legatura cu familia se realizeaza si printr-un caiet de corespondenta personalizat al scolii, care este un document pretios. M-a imbogatit aceasta vizita prin informatiile obtinute care au o legatura directa cu imbunatatirea scolii mele, permitand implementarea unor masuri eficiente, capabile sa asigure calitatea si echitatea invatamantului, astfel incat elevii sa dezvolte competente care sa ii faca pregatiti pentru piata muncii globalizata, caracteristica secolului XXI. De accea, inchei cu mesajul meu catre cei care sunt interesati de participarea la o vizita de studiu si ii sfatuiesc sa nu ezite sa-si investeasca energia intr-un astfel de proiect, pentru ca beneficiile sunt nepretuite", a conchis directorul Scolii "Ion Creanga" Bacau. (R. Neagu)






Descoperă mai multe la Desteptarea.ro

Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.

spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul
spot_img
- Advertisement -
Comandat de Partidul Alianța pentru Unirea Românilor Bacău, CMF 11240014