Băcăuanii știu că au drepturi și acționează ca atare, inclusiv când le sunt încălcate de firmele de asigurare. Astfel, potrivit Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), instituția care de cinci ani reglementează și monitorizează inclusiv piața asigurărilor, numai în 2017, au fost înregistrate în total 92 petiții primite de la asigurați/păgubiți al căror domiciliu/sediu social se află în județul Bacău.
Dintre acestea, 84 au fost înregistrate în sectorul asigurărilor (în scădere cu 75% față de anul precedent când au fost făcute…340 de reclamații) și 8 pentru piața pensiilor private (jumătate față de câte reclamații au fost făcute în 2016). În mod evident, reclamațiile au vizat segmentul asigurărilor auto (RCA și CASCO), în principal pe instrumentarea dosarelor de daună.
„Sesizările petenților pentru piața asigurărilor – reasigurărilor au vizat în principal, plata parțială sau neplata despăgubirilor/valorilor de răscumpărare (în proporție de 50%), precum și nerespectarea prevederilor condițiilor contractuale / Normelor ASF (24%), recalcularea valorilor de despăgubire/răscumpărare etc”, ne-au transmis reprezentanții ASF.
Potrivit aceleiași surse, cele mai multe reclamații au fost făcute la adresa societăților de asigurare Euroins SA, City Insurance SA, Asirom VIG SA, Omniasig VIG SA, Uniqa Asigurări SA, Fondul de Garantare, firme care au cumulat, în perioada analizată, un procent de 83% din numărul total de petiții adresate ASF de către petenții din județul Bacău.
„Dintre cele 84 petiții primite pe piața asigurărilor în anul 2017, un număr de 48 de petiții (57%) au fost finalizate în favoarea petenților, solicitările având legitimitate și cadru legal de soluționare, 20 de petiții (24%) au fost constatate ca neîntemeiat formulate sau asupra cărora ASF nu a avut capacitatea de intervenție în aplicarea legislației actuale, iar 16 petiții (19%) au fost clasate potrivit prevederilor legale și procedurilor interne ale ASF”, au precizat reprezentanții Autorității.
În ceea ce privește piața pensiilor private, 6 plângeri a fost finalizate în favoarea petenților (la acestea s-au putut determina soluții favorabile, întemeiate legal, la care ASF a avut temei cadrul normativ corespunzător rezolvării disputei dintre părți, realizând demersurile legale în acest sens), iar 2 petiții au fost clasate potrivit prevederilor legale și procedurilor interne ale ASF.
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.