De trei luni, Spitalul Judetean de Urgenta Bacau are un numar telverde pentru reclamatii. Pana acum au fost inregistrate in jur de 200 de apeluri. Foarte putine dintre acestea au legatura cu serviciile acordate in unitatea sanitara. Numarul gratuit este folosit in joaca de copiii care se plictisesc, de persoane care doresc sa afle starea rudelor internate si, din cand in cand, de pacienti care reclama intarzierea medicilor la programul din policlinica.
Pacientii nemultumiti de serviciile medicale acordate in Spitalul Judetean de Urgenta Bacau (SJU) au la dispozitie un numar de telefon pe care il pot apela gratuit pentru reclamatii. Serviciul a fost lansat in prima parte a lunii mai. In cele trei luni scurse de la anuntarea numarului gratuit, s-au adunat in jur de 200 de apeluri. “Din pacate, 90% din acestea nu au legatura cu activitatea noastra, a declarat Mirela Romanet, purtator de cuvant al SJU Bacau. Au sunat, de exemplu, persoane care au incercat sa se intereseze pe aceasta cale de starea rudelor internate. O mama a apelat telverde de 5-6 ori pentru a intreba despre fiul sau, internat in sectia de chirurgie. Alti pacienti au incercat sa se programeze la cabinetele din ambulatoriu sau la analize de laborator.” Nu au lipsit nemultumitii. Printre acestia s-au numarat pacienti care reclamau intarzierea la program a unor medici din ambulatoriul de specialitate al spitalului. “Am verificat fiecare situatie, dar nu avem ce imputa medicilor respectivi, a explicat reprezentantul SJU. Acestia au activitate si in sectii, iar intarzierile au fost justificate de urgentele medicale de care s-au ocupat.” Alte apeluri au avut drept subiect modul in care portarii triaza masinile la intrare. Reprezentantii spitalului explica, insa, ca angajatii unitatii au pe masini insemne care nu sunt foarte vizibile, dar care le asigura accesul in curte. Pe de alta parte, se incearca reducerea traficului, iar pacientii si vizitatorii sunt rugati sa lase masinile in parcarile din zona spitalului. Cei mai fideli utilizatori ai numarului gratuit pentru reclamatii sunt copiii care se plictisesc acasa. Numarul telverde a fost solutia pe care administratia Spitalului Judetean de Urgenta a ales-o pentru a afla ce cred cu adevarat pacientii despre acest furnizor de servicii medicale. La lansarea serviciului, in mai, presedintele Consiliului Judetean Bacau, Dragos Benea, si cel al Consiliului de Administratie al SJU, Lucian Sova, au recunoscut ca spitalul are o imagine negativa printre bacauani, in timp ce sondajele clasice la care au participat pacientii sunt prea magulitoare pentru unitatea sanitara si nu sunt credibile. Se urmareste, in acelasi timp, schimbarea comportamentului cadrelor medico-sanitare fata de bolnavi si apartinatori. Conducerea a anuntat ca, in urma semnalelor pe care le va primi pe telverde, va lua masuri care vor schimba in bine imaginea celui mai mare spital din judet. Pana acum, apelurile receptionate nu au declansat nicio ancheta mai serioasa sau masuri administrative.
Doina Mincu
Telverde Spitalul Judetean de Urgenta Bacau:
0 800 801 805(gratuit in toate retelele de telefonie)
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.