Aniversarea a zece ani de la deschiderea magazinului Selgros a fost, la sfârsitul saptamânii trecute, unul dintre evenimentele de marca ale Bacaului. Timp de trei zile (12 – 14 august) parteneri si clienti profesionisti ai magazinului (proprietari de restaurante, de pensiuni, de hoteluri etc.), reprezentanti ai circa 30 de crame si producatori de brânzeturi si alte preparate culinare, membri ai Legatului Moldova si ai Scaunului cavaleresc Bacau ale Consulatului România al Ordinului European al Cavalerilor Vinului (OECV), dar si foarte multi vizitatori s-au bucurat de produsele expuse pe aleea principala a magazinului si de manifestarile sustinute de maestri bucatari, de somelieri de marca si de personalitati ai artei si literaturii.
Prima zi a manifestarilor a fost dedicata prezentarii si comercializarii vinurilor – una dintre tendintele noi abordate in strategia de dezvoltare a retelei Selgros Cash & Carry din România -, motiv pentru care aleea principala a magazinului din Bacau a fost ocupata, la propriu, de reprezentantii celor mai cunoscute crame din România, din Republica Moldova si din Bulgaria, care au etalat produsele lor traditionale, dar si cele mai noi produse scoase pe piata. Aproape fiecare crama a avut alaturi un producator de brânzeturi, pentru ca – spunea directoarea complexului comercial, Irina Stanciuc – vinul si brânzeturile fac casa buna.
[wonderplugin_gallery id=”647″]
Nu au lipsit de pe alee barurile de eveniment, producatorii de bauturi aperitiv si de cafea si nici cei de tigari de foi. „Am sarbatorit – ne-a declarat Irina Stanciuc – zece ani de la deschiderea mnagazinului din Bacau, dar si 15 ani de prezenta a Selgros Cash&Carry in România. Evenimentul ne-a gasit intr-o situatie buna, cu cresteri de vânzari, intr-un an foarte bun pentru noi. Am facut actiuni masive de rebranding, ne-am schimbat culorile firmei, am renuntat la combinatia galben cu albastru, am optat pentru rosu cu alb, iar si acum, in zile de sarbatoare, totul in magazin a fost obsesiv alb-rosu. Sa se vada ca ne-am schimbat proprietarii, dar si culorile reprezentative si sigla”.
Statuile vii si somelierii au intretinut petrecerea
Pentru a da si mai multa culoare manifestarii, printre clientii magazinului si printre invitati si-au facut aparitia actorii bacauani, care au intruchipat statui vii in ipostaze subsumate temei principale a evenimentului: placerea si arta degustarii vinurilor.
A putut fi vazut la lucru, insa, si pictorul Daniel Relenschi, care impreuna cu ajutoarele sale a realizat, in doua zile, o lucrare inedita pentru o retea comerciala (o premiera nationala in reteaua Selgros): primul tablou 3D in care apare o crama, desenata chiar pe podeaua magazinului, ca si cum aceasta s-ar afla in chip real la subsol.
Punctul forte al programului primei zile de manifestari a fost, insa, cursul sustinut in fata clientilor interesati, dar si a unui grup de chelneri si bucatari din restaurantele bacauane, de somelierul Sergiu Nedelea, pe tema asezonarii felurilor de mâncare cu cele mai potrivite vinuri pe masa unui local. Cursul a fost finalizat cu prezentarea primei promotii de somelieri din reteaua Selgros-districtul Moldova si din unele unitati de alimentatie publica din judetul Bacau, prilej cu care noii somelieri au primit si diplomele de absolvire a cursului profesional sustinut acum circa doua luni tot de maestrul Sergiu Nedelea.
Gastronomia la ea acasa in Selgros
Zilele de sâmbata si duminica au fost dedicate, la aniversarea magazinului Selgros, gastronomiei. In fata clientilor au venit, pe rând, chef Adrian Pop (din Cluj-Napoca) impreuna cu Sergiu Nedelea si chef Marian Bratu, de la restaurantul Dumbrava. In primul show gastronomic, Sergiu Nedelea si Adrian Pop au demonstrat cum se face asocierea corecta a mâncarii cu bautura. Maestrul bucatar a preparat in fata asistentei un duet de piept de pui cu carne de porc impachetat in prosciuto cu seminte si ierburi aromatice si a dezvaluit reteta sa, iar cei doi maestri au sustinut apoi dialoguri cu publicul.
[wonderplugin_gallery id=”648″]
Duminica, poetul Mircea Dinescu a gatit, de asemenea, un preparat culinar, impreuna cu chef Marian Bratu, de la Restaurantul Dumbrava. Totul, evident, intr-o atmosfera romantica, pentru ca si gastronomia are poezia ei. Preaparatul lor culinar a fost asociat cu un vin special, din gama Fifi lansata chiar de Mircea Dinescu pe domeniul dunarean La Cetate. Cu acest prilej, poetul podgorean a lansat trei sortimente de vin– Fifi en rose, Fifi ca zapada si Fifi capra neagra, care se pot cumpara numai din reteaua Selgros.
„Am venit la aniversarea magazinului Selgros din Bacau cu cele mai bune idei si intentii – ne-a declarat, la final, presedintele Legatului Moldova al OECV, Cristian Bunea. A fost un eveniment deosebit, foarte bine organizat, in care vinul a fost vedeta numarul unu. Si cred ca a fost evenimentul cu cea mai mare amploare in reteaua Selgros. Au fost prezente, intre altii, peste 20 de crame, astfel incât s-a depasit aici orice expozitie dedicata vinului din regiunea Moldova”.
„Intreaga companie promoveaza, de la inceputul anului, vinurile si gastronomia, carnea si produsele proaspete pentru clientii profesionisti. De aceea, vedetele evenimentului de la Bacau au fost tocmai vinurile si gastronomia. Chiar in magazinul nostru avem carmangerie proprie, foarte cautata, dar si un raion de vinuri in care vor fi vazuti si somelirii nostri. De altfel, eu lucrez in acest magazin cu o echipa foarte buna, cu oameni care au o experienta de zece ani sau aproape zece ani, pe diverse trepte ierarhice, cu oameni care au pornit de jos, care cunosc unitatea cu ochii inchisi, dar care sunt si foarte creativi si au multa initiativa.”
Irina Stanciuc, director de district in reteaua Selgros Cash&Carry