De ani de zile ne cainam pe seama invatamântului si rezultatelor sale. Ne comparam cu sistemul de invatamânt de prin Finlanda si tot cautam vinovati pentru impotenta noastra de ajunge macar la genunchiul broastei fata de invatamântul din tarile civilizate.
Si ne tot uitam cum se rotesc ministrii si echipele de specialisti cu mapele pline de reforme. Pâna acum, nu s-a intâmplat insa nimic notabil. Poate, doar, ca au fost zapaciti copiii din ultimele câteva generatii cu schimbari alandala, heirupiste.
Pe undeva, vina poate fi si a elevilor, parintilor sau profesorilor, izvorâta din saracia asta perpetua in care ne zbatem. Insa rezistenta sistemului in ansamblul sau este colosala. Nu se vrea reforma, nu se poate iesi din sabloanele invechite cu nici un chip, in continuare se invata cantitativ si nu aplicat, doar ca sa dea bine la statistica scolilor, a directorilor si profesorilor.
Dintre elevi, cine vrea cu adevarat sa invete, chiar invata si are si rezultate. In rest, Dumnezeu cu mila, Facebookul sa traiasca, pentru multi e cea mai buna si veridica sursa de informatii, chiar daca are la baza analfabetism si minciuna gramada.
Iata si realitatea: din totalul populatiei stabile de peste 10 ani din acest judet, jumatate are cel mult opt clase absolvite, iar aproape 9.000 de oameni habar nu au sa se semneze. Doar zece procente au studii superioare.
Si iata si o decizie de minte scrobita de ministeriabil, ramasa la gazeta de perete la rubrica
„Asa nu!”: acum câtiva ani s-a decis sa se desfiinteze scolile de arte si meserii si a taiat astfel sansa multora dintre cei care nu au aplecare spre buchii de a invata macar o meserie, de care este atâta nevoie.
Ca de absolventi de facultati inutile, experti in management si te miri ce alte gaselnite, geme tara. Mai nou, au reaparut scolile de meserii, sub forma scolilor profesionale. Abia asta e un lucru bun din invatamânt. Dintre foarte putinele, din pacate…
Descoperă mai multe la Desteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.