Sectia de modelism a SCM Bacau a avut un inceput competitional foarte bun in 2006. Nu mai putin de opt medalii la CN Automodele de la Bucuresti, dintre care sase de aur. „Bilantul il consider extrem de bun, in conditiile in care ne-au lipsit unele materiale foarte scumpe. O parte am izbutit sa le acoperim prin propriile noastre cheltuieli, la unele ne-a ajutat clubul, cat a putut. Oficialii Federatiei ne-au apreciat in mod deosebit”, ne-a declarat Petru Zaharioaia, coordonatorul sectiei, dar care in ciuda varstei sale inaintate ramane un performer „pe teren” al sporturilor tehnico-aplicative.
Mainile de aur ale SCM
Clubul bacauan a participat cu un echipaj de seniori, format din Petru Zaharioaia, Marian Fanaru si Ovidiu Vornicu, si cu unul de juniori, compus din Ionut Mortiu, Ion Velescu si Liviu Romedea.
„Batranii” au ocupat locul 1 la clasa CB3, iar la individual Petru Zaharioaia si-a pastrat titlul de campion, Ovidiu Vornicu a ocupat locul secund, iar Marian Fanaru a ratat de putin podiumul, ocupand pozitia a 4-a.
Juniorii au cucerit medalia de aur la clasa A, in probele A1 si A2. La individual, „copiii” au cucerit medalii si la CB, dovedindu-si multilateralitatea. Marele performer a fost Ionut Velescu, cu titluri de campion la CB2 si A2 Ionut Mortiu a cucerit aurul la Ai si argintul la CBi, iar Liviu Romedea ocupat un onorant loc 4 la CB2.
Dictionar de modelism
Automodelele de clasa CB (probe – CBi, CB2, CB3) sunt echipate cu motoare termice, avand o capacitate cilindrica de 1,5 cc, 2,5 cc sau 5 cc, propulsia realizandu-se cu elice.
Automodelele clasa A (probele Ai, A2, A3, A4) au motoare termice de 1,5 cc, 2,5 cc, 5 cc si 10 cc, dar propulsia se face prin tractiune pe roata.
Vitezele pe care le ating aceste mini-automobile variaza intre 150 si 300 km/h (!), in functie de capacitatea cilindrica.
Pista pe care se fac inregistrarile de viteza este de forma circulara, iar masinile sunt prinse printr-un cablu de otel special de un pilon. Vechea conducere a SCM Bacau a promis ca va realiza o astfel de pista la sediul sectiei promisiunea va fi tinuta, probabil, de noua conducere a clubului. Astfel s-ar putea face o importanta economie de fonduri, sportivii bacauani fiind acum nevoiti sa-si testeze modelele pe pista de la Bucuresti.
Scris de Peter Kelmann