22 octombrie 2024
ActualitatePe cai mari

Pe cai mari

Aerostar este apetita” de marii producatori

Dupa ce a incheiat si al treile trimestru al lui 2008 pe plus fata de anul trecut, Aerostar se pregateste pentru marele pariu al licitatiei destinate noilor avioane din dotarea Armatei Romane. Ofertele sunt la discretie, iar Aerostar are toate sansele sa iasa in castig, indiferent cine isi va aloca licitatia.



Aerostar si-a actualizat datele financiare pentru primele 9 luni ale acestui an. Conform datelor transmise catre Bursa de Valori din Bucuresti, societatea bacauana a avut in acest an un profit cu peste 33% mai mare decat in aceeasi perioada a anului trecut, la aceasta contribuind, desigur, si vanzarea actiunilor detinute la doua societati. Este vorba de A-E Electronics SA Bacau (la care detinea 45,652% din capitalul social: 616.980 actiuni, in valoare de 2,50 lei/actiune) si SC Elprof SA Bucuresti (27,03%: 362.047 actiuni, in valoare de 2,50 lei/actiune). Tranzactia a adus in conturile Aerostar nu mai putin de 2,5 milioane de dolari (1,6 milioane euro), suma acoperind peste 50% din profitul net bugetat de societatea aeronautica pentru anul in curs, anume 11,59 milioane de lei, mai bine de 3 milioane de euro. Per total, veniturile Aerostar au ajuns la 120 milioane lei, cu peste 26 milioane mai mult ca anul trecut.

Promisiuni mari pentru viitor

In cazul in care vor primi contractul, suedezii de la SAAB au promis ca o parte a componentelor pentru avioanele Gripen vor fi produse la Aerostar Bacau, ceea ce inseamna siguranta locurilor de munca pentru o buna bucata de vreme a angajatilor companiei bacauane. In plus, suedezii au „marcat” la capitolul investitii straine directe, fiind vorba de nu mai putin de un miliard de euro, pentru o perioada de minim 10 ani, ce ar crea, teoretic, aproximativ 5000 de noi locuri de munca. Din acest motiv, la intrunirea organizata de SAAB la Bucuresti au fost invitati si reprezentantii societatilor Eolus si Rindi Energi AB. Pe de alta parte, italienii producatori ai Eurofighter Typhoon, EADS, au declarat ca oferta lor vine „la pachet” cu cea a Fiat, care, in cazul in care contractul va ajunge in cizma italiana, compania producatoare de automobile isi va deschise o fabrica in Romania, urmand a fi una dintre cele mai masive investitii straine de la noi. Nici americanii nu s-au lasat mai prejos. Reprezentantii Lockheed au anuntat ca au disponibilitate pentru o oferta mai ampla, care sa includa achizitionarea de catre statul roman a 24 de F-16 second hand si 24 noi. Mai mult, a fost inclusa si optiunea de cumparare pentru aparate de ultima generatie, F-35, care ar urma sa inlocuiasca aparatele din lotul contractat acum intr-o perioada de minim 10 ani.

Indiferent de rezultat,
Aerostar castiga

Pe masura ce se apropie termenul final pentru evaluarea ofertelor, propunerile pentru Aerostar curg rau. Astfel, compania Alenia, parte a consortiului din care mai fac parte EADS Germania, EADS Spania si BAE Systems, producator al Eurofigher Typhoon, a semnat deja un protocol de colaborare cu Aerostar si si-au luat angajamentul de a asambla avioanele la Bacau in cazul in care isi vor aloca mult doritul contract. Tot la uzina bacauana, au promis italienii, va fi asigurata integral si mentenanta aparatelor de zbor. Nici suedezii de la SAAB nu au stat cu manile in san, si pe langa promisiunea de a asambla avioanele la Aerostar si-au luat si angajamentul de a ridica un incinerator de deseuri la Tulcea. Pentru a discuta termenii unei eventuale colaborari, reprezentantii Aerostar au fost la uzinele SAAB zilele trecute. Din perspectiva ofertelor tentante primite din toate partile, se pare ca Aerostar va iesi in castig, indiferent de rezultatul licitatiei. Oricine va fi desemnat pentru a se ocupa de revigorarea aviatiei militare romanesti, Aerostar este o parte a ecuatiei. Asa cum nu se intampla in sport, indiferent de rezultat de data aceasta Aerostar va iesi in castig.Scris de Emilian Berceanu



spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri

spot_img