Dupa cele sase luni care au trecut din acest an, Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca (AJOFM) Bacau a reusit sa se inscrie in grafic in ce priveste realizarea obiectivelor. Programul de ocupare a fortei de munca pentru 2011 vizeaza incadrarea in acest an, din judetul Bacau, a unui numar de 10.500 persoane. In primele sase luni ale acestui an au fost angajate prin programul amintit 5.404 persoane. 752 au sub 25 de ani, peste 2.600 au intre 25 si 45 de ani si 2.017 au peste 45 de ani. Marea majoritate a incadrarilor s-au facut ca urmare a acordarii serviciilor de mediere a locurilor de munca vacante de catre agentia de somaj. Alti 237 someri si-au gasit loc de munca dupa ce au facut un curs de formare profesionala. Agentia Judeteana de Forta de Munca a reusit sa realizeze mai mult de jumatate din programul pe care si l-a propus, datorita si unui proiect derulat pentru cunoasterea mai bine de catre someri a activitatii ei. Anul acesta Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca a demarat in toata tara un proiect care consta intr-o "Campanie de comunicare privind serviciile Serviciului Public de Ocupare oferite tinerilor si angajatorilor". "Pâna in acest moment au fost realizate intâlniri regionale, o campanie media si prin retelele on-line, dar si difuzarea de materiale informative referitoare la modalitatea prin care tinerii absolventi si cei care au câtiva ani de munca pot sa se incadreze, sa se pregateasca pentru un interviu, ne-a spus Daniela Balan, purtatorul de cuvânt al AJOFM Bacau. Au fost informati si angajatorii referitor la subventiile oferite de Legea somajului pentru incadrarea absolventilor si a altor categorii de someri." Proiectul este finantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane. Scopul campaniei este acela de crestere a gradului de vizibilitate a serviciilor publice de ocupare in rândul somerilor si al agentilor economici. Pentru aceasta au fost realizate peste 1.200.000 de pliante si brosuri, la nivelul intregii tari. Prin acestea, somerii sunt consiliati cum sa procedeze pentru a-si creste sansele de angajare. Brosurile se refera la "Cum sa alegem anunturile de angajare", "Cum sa realizam un bun CV", "Cum sa pregatim interviul de angajare", "Cum sa redactam o scrisoare de intentie", "Cum puteti munci in Europa" si alte aspecte care vin in sprijinul somerilor si angajatorilor. O parte din pliante si brosuri au fost distribuite in facultati, licee, la Inspectoratul de Munca si institutiile de finante. Ele se gasesc si la sediul Agentiei Judetene de Forta de Munca.
Elena Tintaru