30 noiembrie 2024

Liber la dosare pentru „Casa Verde”

De la 1 iulie, bacauanii care doresc sa-si instaleze sisteme de incalzire care utilizeaza energie regenerabila sau care intentioneaza sa inlocuiasca sau sa-si completeze sistemele clasice de incalzire pot obtine finantare de la Administratia Fondului pentru Mediu (AFM). Atentie insa: doar anumite cheltuieli vor fi finantate de minister.

Dosarul de finantare trebuie depus la sediul Agentiei Judetene pentru Protectia Mediului Bacau, din strada Oituz nr. 23. Acesta trebuie sa contina cererea de finantare nerambursabila completata de solicitant, in original, un extras de carte funciara din care sa rezulte dreptul de proprietate asupra imobilului pe care se va realiza proiectul, certificat fiscal privind plata taxelor si impozitelor locale, adeverinta privind existenta unui cont bancar emisa de o banca comerciala si in final, un plic pe care se va completa numele si adresa completa a solicitantului si sesiunea de depunere. Dosarul va ajunge pe masa AFM, care va da acceptul de finantare.

Doar unele cheltuieli se deconteaza

Cei care depun dosarul pentru finantare trebuie sa stie ca doar cateva cheltuieli sunt eligibile: achizitia de instalatii pentru producerea de energie termica, cheltuielile cu montajul si punerea in functiune a sistemului, efectuare, verificarea probelor si incercarilor si TVA-ul. Sunt eligibile numai cheltuielile efectuate dupa semnarea contractului. Nu va apucati asadar de treaba inainte de a afla daca primiti banii. „Nu se va finanta costul proiectului in intregime, ci o suma fixa: 6.000 de lei pentru instalarea panourilor solare si pentru instalatiile pe baza de peleti, brichete etc. si 8.000 de lei pentru instalarea pompelor de caldura”, a specificat ing. Paul Toderica, directorul APM Bacau. Aceasta inseamna ca pe langa suma de la minister, fiecare solicitant trebuie sa contribuie din bugetul propriu. „Pana acum, 30 de bacauani s-au interesat deja de acest program si credem ca pe masura ce acesta va fi popularizat voi fi mai multe persoane”, a adaugat directorul.



Obligatii dupa finantare

Beneficiarul este obligat sa mentina investitia realizata prin program pentru cel putin un an dupa finalizare. In timpul acestei monitorizari, reprezentantii institutiilor pot efectua vizite la fata locului si pot decide chiar sa retraga finantarea nerambursabila daca aceasta nu a fost folosita conform datelor din proiect. Daca dosarele se pot depune de la 1 iulie, o data exacta la care se incheie aceasta sesiune nu a fost fixata. „Trebuie mentionat ca banii vor fi distribuiti in functie de ordinea depunerii dosarelor si in limita sumei aprobate pentru judetul Bacau”, a mai specificat directorul APM. Mai multe detalii cu privire la acest program se pot obtine fie de la sediul APM Bacau, fie de pe site-ul AFM.

Andreea Lupascu


spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul
spot_img
- Advertisement -