20 decembrie 2024

UE ne amâna autostrada

Master Planul pentru transporturi, care cuprinde si constructia unei autostrazi care sa lege Moldova de Transilvania pe ruta Bacau – Brasov a fost modificat la solicitarea Uniunii Europene. In locul autostrazii catre Transilvania, care a fost amânata pentru o perioada situata dupa 2020, s-a propus o autostrada Bacau – Pascani.

Ani de zile politicienii locali s-au laudat ca fac lobby pentru o autostrada care sa lege Bacaul de restul tarii, s-au batut in proiecte si au promis ca se vor implica in aceasta problema. Rezultatul a fost, insa, ca intre 2010 si 2014, de exemplu, Guvernul a alocat 16 miliarde de lei pentru autostrazi si drumuri nationale in Transilvania si Banat si numai 1,8 miliarde pentru Moldova.



Mai precis, pentru fiecare locuitor din Ardeal, s-au alocat 2.400 de lei in vreme ce pentru un locuitor din Moldova, numai 428 de lei pentru infrastructura rutiera.

Cosmin Necula: „Nu ne putem bate cu vointa UE”

Intre cei care au pledat pentru autostrada Bacau – Brasov si au laudat Guvernul Ponta pentru decizia de a-l prinde in master-plan s-a aflat si Cosmin Necula, deputat PSD.

„Eu ramân la ideea ca autostrada Bacau-Brasov e mai importanta de cât Bacau-Pascani, dar poate nu sunt in posesia tuturor datelor. Spun asta pentru ca prioritizarea se face in baza studiilor de trafic. Repet, eu ramân la parerea ca autostrada Bacau-Brasov, care se va face in etapa a II-a, e mai importanta decât Bacau-Pascani si drumul expres Bacau-Bucuresti, care sunt prinse in prima etapa”, a afirmat Cosmin Necula.

Intrebat daca a luptat pentru aceasta idee, social-democratul a declarat: „Evident ca toti parlamentarii de Bacau au facut lobby pentru acest obiectiv. Rezultatul e ca vom avea autostrada, dar nu spre Brasov. Cu sinceritate va spun, nu ne putem bate, in momentul de fata, cu vointa UE. Oricât ar vrea Guvernul României sa faca autostrada Bacau-Brasov acum, va prima vointa UE.”

Tradarea unor parlamentari bacauani

Amânarea autostrazii Bacau – Brasov nu poate fi pusa in sarcina politicienilor. Aceasta este opinia senatorului bacauan Dragos Luchian (PNL), care spune ca nu exista parlamentar bacauan care sa nu fi facut macar o interpelare pe aceasta tema. „Este o autostrada absolut necesara, care ar lega Moldova de vestul tarii si ar da un impuls investitorilor sa se apropie de aceasta zona.

Altfel, Moldova ramâne in continuare regiunea cea mai saraca. Bacau-Brasov ar trebui sa fie prioritara. Este necesara si Iasi-Târgu Mures, dar in timp ce autostrada spre Brasov ar costa pâna in doua miliarde de euro, cealalta ar fi dubla ca pret. Au fost si parlamentari bacauani care au sustinut varianta autostrazii Iasi-Târgu Mures„, a spus senatorul Luchian, care a refuzat sa numeasca „tradatorii”.

“Moldova este, in continuare, marginalizata!”

Deputatul Constantin Avram, presedintele PC Bacau, a avut o declaratie politica in care si-a exprimat public dezacordul fata de decizia de amânare a acestei autostrazi:

“Eu opinez ca nu este cea mai buna solutie având in vedere ca zona de est a tarii e la granita UE si NATO. Tocmai pentru acest motiv, infrastructura din zona ar trebui sa reprezinte o prioritate.” Conservatorul precizeaza ca, desi realizarea acestui obiectiv pare indepartata, finantarea lui reprezinta un pas inainte.

“Nu e o idee buna sa intaresti infrastructura din vestul tarii, in defavoarea celei din est si ma refer, aici, si la infrastructura aeronautica, a adaugat Constantin Avram. Eu voi face o interpelare catre ministrul Ioan Rus ca sa vad care au fost criteriile si voi cere un raspuns scris. Moldova este marginalizata, in continuare. Vestul a avut zece contractate mari, iar regiunea de est doar trei!”



spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul
- Advertisement -
spot_img