Locatarii unui bloc din Bacãu asteaptã de aproape 2 luni ca angajatii RAGC sã facã o lucrare simplã. Au sãpat si astupat santuri la comandã, ca intr-un banc prost. Li s-a cerut spagã, dar nici asa nu au rezolvat problema. Conducerea RAGC nu crede cã salariatii sãi se preteazã la astfel de practici. In blocul 1 de pe strada 1 mai, din Bacãu, locatarii plãtesc de ani de zile pierderi imense la apa rece.
Au verificat toate apartamentele locuite, tevile de la subsol, dar nu au descoperit cauza consumului exagerat indicat de apometrul de bransament. La inceputul lunii martie s-au hotãrat sã cearã avizul Regiei Autonome de Gospodãrie Comunalã (RAGC) pentru bransament separat. Pe 10 martie au obtinut aprobarea. „De atunci suntem dusi cu vorba, intr-o bãtaie de joc pe care nu o intelegem, ne-a declarat Marius Goian, locatarul care s-a ocupat de realizarea lucrãrii. Intr-o zi a venit maistrul de zonã cu un inginer si mi-au indicat sã fac santul spre unul dintre cãminele in care vor realiza bransamentul. Am sãpat santul, dar a doua zi mi-au spus cã trebuie sã ne branseze la alt cãmin. Acesta era in stradã si trebuia spart asfaltul. Am solicitat avizul primãriei. L-am primit, dar a expirat de cand mã duc cu vorba cei de la RAGC. Acelasi maistru a zis cã nu ne mai branseazã in stradã, ci la primul cãmin. Am sãpat alt sant. I-am tinut pe vecini cu grãmezi de pãmant sub geam mai bine de o lunã. Intr-o zi a venit cel care se prezenta drept inginer si mi-a spus cã mã costã 100 de euro. Pentru cã am acceptat cu prea mare usurintã, in ziua urmãtoare a cerut 200 euro”. Locatarul spune cã a fãcut cerere la RAGC sã opreascã apa pentru a se face sudura. A primit aprbarea, dar acum santul sãpat e prea mic. „Dacã tot au venit zi de zi oamenii de la RAGC si m-au pus la sãpat santuri aiurea si mi-au cerut euro, de ce nu au spus cum sã fac santul? Isi bat de noi. Mi-au spus niste vecini cã trebuie sã te porti cu ei ca si cu oul, cã dacã ii superi nu mai vezi bransare”.
Petrus Rãdulescu, director executiv la RAGC, ne-a declarat cã nu este strãin de acest caz, dar nu a putut identifica persoana care i-a cerut spagã lui Marius Goian, intrucat abonatul nu i-a dezvãluit numele. Acesta nu a dorit sã-i lase fãrã loc de muncã pe salariatii RAGC, ci sã rezolve problema mai repede.
„Ii asteptãm pe abonatii cãrora li se solicitã bani sau «atentii» de cãtre salariatii nostri sã ni se adreseze cu date exacte, ne-a declarat directorul Rãdulescu. Vom verifica sesizãrile si vom lua mãsuri. Nu este normal dacã omul plãteste taxã de bransare, care este de 115 RON, sã mai dea bani in plus. Numai dacã bransarea se face in exteriorul cãminului clientul plãteste lucrarea sau o face, cu avizul nostru, dar pe cont propriu. Am mai avut reclamatii contra unor salariati care ar fi cerut bani, dar fãrã dovezi”. Cel mai recent a fost cazul mai multor abonati din cartierul CFR la care s-au prezentat falsi angajati ai RAGC si le-au solicitat bani pentru anumite lucrãri. Directorul Rãdulescu ii sfãtuieste pe bãcãuani sã solicite legitimatiile celor care le bat la usã sau in poartã in numele RAGC.
Scris de Doina Mincu
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.