Fiscul a inceput notificarea celor care, in 2005, au avut mai multe surse de venit sau au prestat activitati independente. Contribuabilii care au realizat anul trecut venituri, altele decat salariile, sunt obligati sa depuna declaratii la Fisc. Deja, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a livrat catre Posta Romana, pentru a fi trimise contribuabililor – persoane fizice din judetul Bacau, aproximativ 11.000 de plicuri cu pachetul informational cuprinzand formularele de declaratii de venit aferente anului fiscal 2005.
Termenul pana la care contribuabilii bacauani sunt obligati sa faca acest demers expira in data de 15 mai. Au aceasta obligatie contribuabilii care realizeaza venituri an bani si/sau an natura provenind din activitati independente (activitati comerciale, profesii libere, drepturi de proprietate intelectuala), din cedarea folosintei bunurilor mobile si imobile, realizate an calitate de proprietar, uzufructuar sau alt detinator legal. Trebuie sa mai depuna aceste declaratii si contribuabilii care au obtinut venituri, anul trecut, din activitati agricole impuse an sistem real (venituri din cultivarea si valorificarea florilor, legumelor si zarzavaturilor, an sere si an solarii, special destinate acestor scopuri si/sau an sistem irigat, precum si din cultivarea si valorificarea arbustilor, plantelor decorative si a ciupercilor, din exploatarea pepinierelor viticole si pomicole si din altele asemenea). Potrivit legilor fiscale, sunt supuse acestui sistem si castigurile rezultate din transferul titlurilor de valoare. Pachetul informational trimis prin posta cuprinde doua formulare ale «Declaratiei speciale privind veniturile realizate», personalizata, ghidul de completare a formularelor, scrisoarea adresata contribuabililor, precum si plicul destinat trimiterii de catre contribuabili a declaratiilor la organul fiscal. „Recomandam contribuabililor ca, inainte sa completeze formularele declaratiei de venit, sa consulte ghidul de completare primit. In cazul in care contribuabilii, dupa consultarea ghidului, mai au nelamuriri privind modul de completare a formularelor de declaratie, pot solicita informatii suplimentare, prin telefon sau direct, de la orice administratie fiscala, la compartimentul pentru asistenta contribuabililor”, a declarat Maricel Radu, purtatorul de cuvant al Directiei Generale a Finantelor Publice (DGFP) Bacau. Dupa completarea formularelor de declaratie de venit, contribuabilii trebuie sa introduca un exemplar in plicul primit, pastrand celalalt exemplar. Plicul cu formularul declaratiei completat se depune la oficiul postal cel mai apropiat, de unde se primeste o recipisa ca dovada a respectarii obligatiei de declarare a veniturilor. „Pentru transmiterea, prin posta, a declaratiei de venit completata, recomandam contribuabililor sa utilizeze plicul cu indicatia „CR” primit, acesta fiind un plic special, pentru care nu trebuie sa achite taxele postale. In cazul in care vor utiliza un alt plic, taxele postale vor fi suportate de catre contribuabili. De asemenea, plicurile cu formularul declaratiei completat se pot depune si la registratura administratiei finantelor publice de domiciliu”, a precizat Maricel Radu. Anul trecut, aproximativ 80 la suta din cei care aveau obligatia declararii veniturilor la stat au facut acest demers.Scris de Florentin Radu
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.