Multi dintre cei care au contractat un amprumut la o banca se numara printre restantierii care au antarzieri mai mari de 30 de zile calendaristice la plata ratelor scadente. Daca sunt clientii unor banci, acestia s-ar putea sa se regaseasca printre clientii Biroului de Credit, chiar daca stiu ca nu au nici o restanta la amprumutul contractat.
Pentru anlaturarea respectivelor erori, totul se poate rezolva printr-o cerere adresata Biroului de Credit. Numai prima solicitare exprimata pe parcursul aceluiasi an calendaristic este gratuita. ancepand cu a doua cerere, serviciul solicitat va fi comisionat cu 30.000 lei. Dupa ce se obtine raspunsul de la Biroul de Credit, se face o noua cerere, de data aceasta catre banca, pentru a modifica informatia eronata existenta an baza de date a Biroului de Credit. Raportul de Credit, emis de Biroul de Credit, cuprinde informatii detaliate, actualizate si reale, dar analiza facuta de banca pentru a decide acordarea unui credit se bazeaza si pe alte informatii. Perioada pentru care informatiile despre restante sunt afisate an Raportul de Credit este de maximum cinci ani, calculat retroactiv de la data emiterii Raportului de Credit. Printre informatiile cuprinse an raportul de Credit se numara datele personale despre titular, numarul de cont (I.B.A.N.), tipul si data deschiderii contului, limita de credit acordata, suma acordata si cea restanta, starea contului, durata contractului, modalitatea de rambursare, plati si istoricul lor pe maximum doi ani an urma.Scris de Ovidiu Drug
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.