Solicitantii ajutorului de incalzire pe baza de lemne, carbune sau combustibil petrolier trebuie sa se grabeasca sa depuna cererea si declaratia pe propria raspundere pentru a beneficia in primul esalon de banii cuveniti. Ei mai au la dispozitie 10 zile pentru a completa formularele si a le inregistra la administratia locala de care apartin, ca apoi primarul sa poata emite in timp util dispozitia de acordare si sa transmita operativ situatia la Agentia Judeteana de Prestatii Sociale (AJPS) Bacau. "Primariile trebuie sa ne aduca listele cu beneficiarii si sumele necesare pana in data de 15 noiembrie, ne-a spus Cristina Ciobanu, directorul AJPS. Trebuie sa respecte intocmai acest termen, pentru ca noi sa transmitem in timp util solicitarea de fonduri la Ministerul Muncii. Cand vor veni banii, nu stim, deocamdata." La AJPS au ajuns, insa, semnale precum ca unele primarii le solicita familiilor ca odata cu declaratia pe propria raspundere si cererea de ajutor sa depuna si actele doveditoare privind numarul de membri, veniturile si bunurile detinute. Aceasta, evident, ingreuneaza finalizarea actiunii de colectare a cererilor si declaratiilor. Dar OUG 70/2011 privind masurile de protectie in perioada sezonului rece nu prevede ca documentele sa fie prezentate in momentul inregistrarii cererii si declaratiei. De altfel, si conducerea Ministerului Muncii precizeaza aceasta. Intr-un comunicat de presa, ministerul mentioneaza ca documentele privind componenta familiei, veniturile ei si bunurile de care dispune vor fi solicitate in momentul efectuarii anchetei sociale la domiciliul beneficiarului. Primariile ar putea sa ceara la inceput acte precum copia dupa buletinul sau cartea de identitate a titularului ajutorului, documentul care sa ateste ca detine locuinta, imputernicire din partea proprietarului sau altele, dar neprezentarea acestora nu poate conduce sub nicio forma la neacordarea ajutorului de incalzire. (Elena T.)