20 septembrie 2024
EconomieAgricola a vândut, anul trecut, cu 10% mai multa carne de pasare

Agricola a vândut, anul trecut, cu 10% mai multa carne de pasare

Vânzarile de carne de pasare ale companiei Agricola Bacau au totalizat în volum, anul trecut, 36.614 tone, cu 10% mai mult fata de anul precedent si cu aproape 9% în valoare. Cifra de afaceri înregistrata in 2014 numai de Agricola International (componenta a Grupului Agricola) este de aproximativ 353,665 mil. lei (circa 81 mil. euro), fata de 326,348 milioane lei în 2013 (cifra in care nu apar 37,229 mil. lei aferente departamentului de magazine Agricola, externalizat la finalul anului 2013, devenind Agricola Magazine SRL).

Anul trecut, 85% din carnea de pui comercializata de Agricola a fost carne refrigerata. Exporturile s-au diminuat cu aproximativ 30% (circa 8% din productia de carne), deoarece, pe de o parte, compania s-a concentrat mai mult pe piata interna, în special în zona retailului traditional, unde livreaza 36,5% din productia de carne, iar pe de alta parte exportul a fost orientat exclusiv pe marfa cu valoare adaugata mare, o parte semnificativa a acesteia fiind vânduta sub brand Agricola.



Grupul de firme Agricola a înregistrat în 2014 o cifra totala de afaceri de 616,626 mil. lei (aprox. 138,5 mil. euro), cu 4% mai mare decât cea înregistrata in anul precedent. „Ne consolidam pozitia de lideri de piata în România la grupa salamurilor crud-uscate, cu vânzari de 16% din total segment. De asemenea, sortimentul nostru cel mai de pret, Salamul de Sibiu Agricola, a înregistrat pe parcursul anului trecut o cota de piata medie valorica de 51%, respectiv o cota medie în volum de 50% din total segment Salam de Sibiu comercializat pe piata interna. Anul trecut am vândut cu 11% mai mult Salam de Sibiu Agricola decât în anul 2013”, a precizat Grigore Horoi. (Petru Done)

„Vânzarile de carne de pui au crescut în principal datorita cresterii ponderii în mixul de produse comercializate a sortimentelor cu valoare adaugata mare – produse refrigerate transate si dezosate, în detrimentul carcasei de pasare. Observam de asemenea, orientarea din ce în ce mai accentuata a consumatorilor nostri catre produse din carne în ambalaje, care asigura un grad de siguranta alimentara ridicat si care mentin cu succes proprietatile organoleptice ale carnii refrigerate. Am crescut, de asemenea, cantitatile de produse diferentiatoare, de nisa, cum sunt Puiul Fericit, Puiul Familist, Puiul Antistres, gama Usor de Gatit si, respectiv, sortimentele din carne de curca, rata si chiar iepure.”
Grigore Horoi, presedintele Grupului Agricola



spot_img
spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri

spot_img