Presedintii si administratorii asociatiilor de proprietari vor sa puna capat discutiilor interminabile cu proprietarii de apartamente pe tema pierderilor la apa si le cer furnizorilor de utilitati sa citeasca contorii doar in prezenta lor.
De nenumarate ori s-a intamplat ca citirea angajatilor de la Compania Regional de Apa Bacau sau CET Bacau sa nu corespunda cu datele raportate de asociatia de proprietari, iar de aici se nasc noi discutii si acuzatii de furt.
Pe de o parte, locatarii acuza administratorii de rele practici, iar de cealalta parte, asociatia spune ca cititorii societatilor furnizoare nu consemneaza corect datele inregistrate de contori.
„S-a intamplat sa avem discutii cu locatarii din cauza costurilor exagerate pentru ca furnizorul ia de bun contorul general, nu raportarea mea. Si daca exista diferente mari de consum inseamna ca sunt locatari care nu declara consumul real, iar surplusul trebuie impartit la toti locatarii sub forma de coeficient de corectie.
Ca sa evitam astfel de situatii, ii insotesc lunar pe cititori pentru a avea si noi o evidenta clara asupra situatiei din teren”, declara Vasilica Floares, administrator la Asociatia de proprietari nr. 51 din Bacau. De cele mai multe ori, bacauanii reclama faptul ca administratorii trec consumul de apa in fisa de la intretinere dupa bunul lor plac.
„Pot duce linistit citirea apometrelor la asociatie ca administratorul pluseaza cat doreste. Exista cumva o lege prin care persoanele care au apometre trebuie sa plateasca mai mult decat consuma?”, se intreaba Ilie Ciuta.
Si conducerea Asociatiei de proprietari nr. 108 spune ca le-a facut adresa celor de la CET si CRAB prin care le solicita sa le comunice data la care se fac citiri in zona.
„Sunt foarte atent la aceste aspecte pentru ca este vorba de banii oamenilor. Corect este ca fiecare sa declare consumul de apa real inregistrat de apometrele din apartamente si atunci vor fi eliminate diferentele de plata. Eu merg cu cititorii societatilor furnizoare de utilitati si citesc personal consumul inregistrat in fiecare canal din cartierul Bistrita Lac.
Doar asa voi avea o evidenta clara a consumurilor si le voi putea raspunde proprietarilor in cunostinta de cauza”, declara Dragos Craciun, presedintele Asociatiei de proprietari nr. 108. Extrem de important in povestea consumurilor de apa este ca bacauanii sa-si repare obiectele sanitare defecte din locuinta.
Un robinet care picura continuu sau rezervorul defect al WC-ului pot duce la pierderi insemnate de apa, iar consumul de apa inregistrat la general va fi suportat de toti locatarii din bloc.