8 noiembrie 2024

Judetele Moldovei se bat pe rutele autostrazilor inexistente

Legarea Moldovei de restul tarii prin intermediul autostrazilor a ajuns la faza “infratirii” autoritatilor din regiune pentru aceasta cauza comuna.

 



In acelasi timp, insa, aceleasi autoritati militeaza pentru a-si asigura prioritate pe culoarele de transport, iar in aceasta competitie Iasul este cel mai virulent.

Zilele trecute, la Piatra Neamt s-au reunit presedinti de consilii judetene din Regiunea Nord-Est, parlamentari, autoritati din Republica Moldova, lideri de organizatii patronale, iar din dezbateri a rezultat o asa-numita „Rezolutie privind sustinerea introducerii in Planul General de Transport al României, pentru perioada 2014-202, a autostrazii Moldova-Transilvania.

Cei prezenti s-au angajat sa faca lobby pentru sustinerea construirii cât mai repede a acestor rute rapide de transport si mai ales pentru „reintroducerea de urgenta a autostrazii Moldova – Transilvania (Târgu-Mures – Ditrau – Târgu Neamt – Iasi – Ungheni) în Master Planul General de Transport (MPGT) al României”.

Aceasta ruta a fost eliminata din planuri din cauza costurilor foarte mari, dupa cum a precizat ministrul Transporturilor, Ioan Rus. In schimb, s-a optat pentru varianta Bacau-Brasov, ceea ce a atras furia iesenilor. Astfel, intr-un document elaborat de Camera de Comert Iasi se arata ca o autostrada Bacau – Brasov este „greu de justificat logic” si nu poate ajuta la dezvoltarea Regiunii NE, pe teritoriul careia are o lungime de doar 70 km.

Raportul omite sa precizeze insa ca si aceasta autostrada este vazuta deocamdata doar ca un drum expres, in timp ce de la Iasi la Bacau si mai departe, spre Bucuresti, exista deja un drum expres de buna calitate, iar pe traseul Siret-Bacau-Bucuresti este prevazuta o noua autostrada. Documentul ataca si pozitia de lider al Bacaului in privinta transportului aerian, care de asemenea are nevoie de sustinere pe autostrazi.

Cert este ca legatura pe autostrada intre restul tarii si Moldova, pe orice ruta ar fi, ar ajuta la scoaterea regiunii din saracie, lucru sustinut, la intâlnirea de la Piatra Nemat, din partea Bacaului, de Doru Simovici, presedintele Camerei de Comert Bacau si deputatul Lucian Sova.

“Asistam, de o perioada, la o dezbatere contraproductiva cu privire la variantele de autostrada care sa lege Moldova de Transilvania. În cea mai saraca zona a tarii, suntem pusi parca de cineva sa ne batem unii cu altii pentru dreptul la civilizatie. Din mai multe perspective, unii vor o autostrada Târgu-Mures – Iasi, altii considera ca varianta mai buna este Brasov – Bacau.

Nu dorim sa fim o povara pentru restul tarii, putem contribui mai mult la bugetul national, dar cum sa ajunga produsele din Moldova în Uniunea Europeana, în conditiile lipsei infrastructurii? Daca nu dorim în continuare o Regiune de Nord-Est asistata social, nu ne mai puneti sa facem lobby, politicieni si societate civila, ba pentru autostrada Brasov – Bacau, ba pentru autostrada Tg. Mures – Iasi. Trebuie facute ambele, iar aceste investitii vor ridica o povara importanta de pe umerii românilor care considera ca sustin, prin taxele și impozitele lor, o regiune mai saraca. Suntem saraci pentru ca suntem izolati”, a declarat deputatul de Bacau Ionel Palar.[/lock_content]




Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro

Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.

spot_img
spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul

Alte titluri

spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri

Comandat de Partidul Alianța pentru Unirea Românilor Bacău, CMF 11240014