Locuitorii unei mari parti a Cartierului Nord sunt urmariti de ghinionul frigului in acest inceput de iarna. Este vorba despre cei care inca au ramas racordati la sistemul centralizat de incalzire, care au resimtit frigul patrunzator al ultimelor zile chiar in apartamentele lor.
De la inceputul acestui sezon rece, este a treia oara când tevile prin care trece agentul termic se sparg sub presiune, din cauza ca sunt ciuruite de rugina, dupa zeci de ani de functionare si lipsa de investitii.
Primele probleme au aparut chiar când s-au facut probe, apoi au crapat din nou pe la inceputul lui noiembrie, iar acum au crapat iarasi. Si nu plesnesc doar intr-un loc, ci in 11 puncte, cum s-a intâmplat zilele acestea. Un apel telefonic primit la redactie ne-a semnalat ca pe strada 22 Decembrie, de exemplu, lumea ingheata in locuinte. Sunt putini cei care au mai ramas abonatii CET, dar asta nu ii pune in alta categorie de cetateni ai orasului, cel putin teoretic, fiindca, practic, stau la mâna furnizorului ce inghite bani cu nemiluita pe servicii proaste.
„Mama mea, care are peste 80 de ani, indura frigul in blocul 32 de pe strada 22 Decembrie, fiindca este, din nou, avarie la caldura. Este in vârsta si refuza sa ii montez centrala, fiindca nu ar sti sa se descurce. Mi-a zis ca ea nu vrea bomba in casa, si o inteleg. Dar, mai sunt multi altii care poate ar vrea centrala proprie si nu si-o permit. CET isi bate joc de ei cu aceste servicii proaste. La etajul 3, la mama mea, apa calda nu ajunge niciodata. Vara trecuta am platit preturi enorme pentru agentul termic. Cât va mai dura bataia de joc?”
Elena Grigore, locatar, din zona 22 decembrie
„Suntem nevoiti sa stam cu trei pulovere pe noi in casa, iar noaptea dormim sub doua plapumi si cu caciula in cap, mai ales copiii, de teama sa nu ne imbolnavim. E ca in pestera. Daca dam drumul la aragaz sa ne incalzim, geamurile se aburesc, se face condens si miroase a igrasie”, spune si Ioan Tudor, locatar intr-un bloc vecin.
Am intrebat si la dispeceratul CET ce se intâmpla si raspunsul a venit, la fel ca si alte dati, implacabil: „s-au spart tevile, echipele noastre lucreaza. Speram sa finalizam cât mai repede”. Cert este ca la cât de multe avarii se produc, CET nici macar nu are oameni suficienti ca sa intervina simultan la toate. Iar, bomboana de pe necaz este ca, in loc sa eficientizeze acest domeniu edilitar, autoritatile locale fac planuri utopice despre cum sa-i atraga inapoi, in sistemul CET, pe cei care au plecat tocmai din cauza serviciilor proaste si scumpe, care au bagat centrala orasului in faliment.
Noua societate care a preluat incalzirea in Bacau este o „alta Marie cu alta palarie”, o gaura pentru bugetul local, unde, de voie, de nevoie, mai exista abonate circa 18.000 de locuinte din cele peste 65.000 câte erau prin anii ’98.
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.