Tot mai mulți băcăuani care dețin mașini cu motorizare pe benzină au apelat, în ultima perioadă, la varianta dotării automobilului cu instalație de gaz petrol lichefiat – GPL. Cei care și-au instalat GPL pe mașină au mizat pe faptul că un astfel de echipament determină un consum cu mult mai scăzut de combustibil și, inevitabil, o economie considerabilă în bugetul șoferului.
Și asta chiar în condițiile în care, de la 1 ianuarie, prețul carburanților auto clasici este mai mic cu aproape 50 de bani față de cel din decembrie 2016. În prezent, litrul de GPL se vinde cu 2,17 lei. Potrivit Registrului Auto Român, în evidențele instituției pe anul trecut, figurează nu mai puțin de 2.341 de autovehicule din tot județul echipate retrofit cu instalații de alimentare a motoarelor.
„În total, la reprezentanța RAR din Bacău, s-au prezentat 2.989 autovehicule în vederea menționării instalației de alimentare a motorului cu GPL în Cartea de Identitate a Vehiculului”, ne-a comunicat George – Adrian Dincă, directorul RAR.
Mai reținem că, în județul Bacău, există cinci operatori economici autorizați pentru a desfășura activități de montare, reparare și/sau verificare instalații de alimentare a motoarelor cu GPL. Specaliștii în domeniu atrag atenția că, de la an la an, popularitatea mașinilor electrice e în creștere, mașinile pe GPL putând fi următoarele victime din procesul adaptării mașinilor electrice la scară largă.
Deja, în Germania, a fost adoptată recent o lege potrivit căreia orice mașină care va fi înmatriculată în țară va trebui să aibă emisii zero. Și asta în condițiile în care Germania și-a luat angajamentul ca până în 2050 să reducă emisiile de dioxid de carbon cu până la 95%. Pentru aceasta, înmatriculările de mașini cu motorizare pe benzină, motorină sau GPL trebuie să fie oprite până în 2030. Nu și la noi.
Descoperă mai multe la Desteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.