23 noiembrie 2024

Soseaua de centura, tot in pregatire!

Constructia variantei ocolitoare a municipiului Bacau a devenit o certitudine, insa, din pacate, lucrurile se misca foarte incet. Pe 1 aprilie 2015, dupa doi ani de la lansarea licitatiei, marcati de contestatii si procese, reprezentantii Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din România (CNADNR) si ai firmei Eko Insaat Ve Tic As au semnat contractul de executie al soselei de centura.

Evenimentul a avut loc in sala mare a CJ Bacau, in prezenta premierului Victor Ponta si a ministrului Transporturilor de atunci, Ioan Rus. A fost nevoie de câteva luni, nu de 40 de zile, cum declarau oficialii, ca sa fie emisa autorizatia de constructie si sa fie semnat ordinul de incepere a lucrarilor. Ba lipseau niste documente din dosar, ba s-au schimbat actionarii Eko Insaat Ve Tic As, ba CNADR nu platea avansul etc. In sfârsit, din perspectiva actelor, totul pare rezolvat.



Acum, firma de constructii cauta terenuri pentru santiere. “Au vrut sa faca organizare de santier in zona Penitenciarului, dar pentru acel teren exista un contract de arenda care expira in septembrie, dupa ce se strâng recoltele. Exista si alte locatii in Letea Veche. Daca turcii vor veni cu propuneri le vom spune daca terenul e privat sau apartine comunei. Daca e proprietate publica si ne vom intelege la pret, totul va fi OK”, afirma Petru Dochiei, primarul comunei Letea Veche. La Nicolae Balcescu, nu exista loturi in proprietate publica libere de sarcina. “Nu dispunem de terenuri pentru organizare de santier, trebuie sa caute in zona privata”, arata Anton Siler, primarul comunei.

In Letea Veche, “nu s-a facut niciun pas”

Prin urmare, la inceput de toamna, inca nu exista organizari de santier, acele locuri in care sunt amplasate utilajele si baracile cu materiale, unelte, echipamente de protectie etc. Nici in privinta exproprierilor, lucrurile nu merg mai repede. “Nu s-a facut niciun pas. Specialistii in cadastru, care sunt de la o firma din Oltenia, nu au mai venit in Letea Veche de câteva saptamâni. Cred ca au lucrari si in alta parte”, spune Petru Dochiei.

La Nicolae Balcescu s-au prezentant angajatii CNADNR. “Au luat legatura cu proprietarii si au solicitat datele care le lipseau. Noi le-am pus la dispozitie tabelele de parcelare, in rest nu avem niciun rol. CNADNR discuta direct cu proprietarii. Acolo unde nu sunt intabulate terenurile, se pare ca vor face demersuri pentru a fi intabulate. Au intocmit dosare cu cei care au titluri de proprietate, dar sunt multi mostenitori care nu au dezbatut succesiunea si nu au titluri”, explica Anton Siler. Edilul e convins ca CNADNR va astepta ca oamenii sa-si culeaga legumele si porumbul de pe tarlale. “Ei spun ca lucrurile se vor clarifica si ca exproprierile si lucrarile de constructie vor merge in paralel”, declara primarul, sugerând ca CNADNR nu pare grabit sa transfere proprietatile.

Varianta ocolitoare a Bacaului va avea o lungime de 30,7 km si doua axe: una principala, care va porni de la Nicolae Balcescu, va trece prin Letea Veche si va ajunge la Bogdan Voda, si una secundara, care va iesi la Centrul de Afaceri si Expozitii. Pe traseu vor fi construite 7 poduri si 9 pasaje. Investitia va fi terminata in 24 de luni de la data semnarii contractului, ceea ce ar inseamna pe 1 aprilie 2017, cel târziu.



spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul
spot_img
- Advertisement -
Comandat de Partidul Alianța pentru Unirea Românilor Bacău, CMF 11240014