28 decembrie 2024

Lupta pe functiile publice din Primaria Bacau

* un comunicat al Primariei anunta ca o noua organigrama a primit aviz favorabil de la Agentia Nationala a Functionarilor Publici * se pare, insa, ca acest lucru nu este indeajuns pentru schimbarea schemei de personal * surse din Primarie spun ca, de fapt, primarul intentioneaza debarcarea secretarului si a administratorului public, dar si infiintarea de noi posturi de directori pentru apropiatI de-ai sai

Lupta pentru o noua organigrama in Primaria Bacau isi consuma un nou episod zilele acestea. Primaria a dat publicitatii un comunicat in care se afirma ca o noua schema a functiilor a primit aviz de la Agentia Nationala a Functionarilor Publici (ANFP) si prin aplicarea schemei s-ar eficientiza activitatea in Primarie.



Juristii Primariei spun insa ca lucrurile sunt un pic mai complicate si ca doar acest aviz nu este indeajuns. O alta incercare de a promova o organigrama, in luna mai, nu a primit avizul juristilor din Primarie. Pe de alta parte, se pare ca in spatele tentativelor repetate de a promova o noua schema de personal se ascunde interesul primarului de a scapa de oamenii ce l-ar fi tradat in problemele sale cu Justitia.

“Primaria municipiului Bacau a obtinut avizul de legalitate pentru o noua organigrama, din partea Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, institutie aflata in subordinea Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice. In baza avizului de legalitate obtinut, un proiect de hotarâre privind viitoarea organigrama a Primariei urmeaza sa fie dezbatut de catre Consiliul Local. Anterior acordarii avizului de legalitate, ANFP a facut si unele recomandari privind reorganizarea serviciilor Primariei, recomandari care stau la baza noii organigrame.

Cele mai importante se refera la infiintarea de directii generale acolo unde exista mai mult de 25 de posturi de executie, la faptul ca activitatile legate de sfera administrativa trebuie concentrate intr-o singura structura, nu disipate in mai multe compartimente. ANFP mai precizeaza ca administratorul public nu poate avea nimic in subordine, iar atributiile sale sunt stabilite de primar. Aprobarea unei noi organigrame va avea, ca prime efecte, o monitorizare mult mai buna a proiectelor aflate in derulare, precum si optimizarea relatiei cu cetatenii orasului”, a spus Ionut Tomescu, purtatorul de cuvânt al Primariei Bacau.

Reduta secretarului

Secretarul municipiului Bacau, Ovidiu Popovici, este de acord sa existe o noua organigrama, dar sa indeplineasca toate conditiile de legalitate. “Am citit cu atentie comunicatul de presa postat pe site-ul Primariei si este imbucurator ca exista preocupari pentru desfasurarea mai buna a activitatii. Reiterez ca domnul Romeo Stavarache, un om de mare caracter, lucru de altfel bine stiut, si un foarte bun administrator, va face totul astfel incât sa eficientizeze activitatea Primariei, pe care cu onoare o conduce.

Sunt sigur ca este vorba despre o organigrama care indeplineste nu numai conditiile functiei publice, ci si conditiile de legalitate. Consider ca numai din cauza programului incarcat al purtatorului de cuvânt, in comunicat s-au strecurat unele erori, de care domnul primar Stavarache nu are cunostinta.

De mentionat ca ANFP are in competenta reglementarea functiei publice si nu avizarea de legalitate. Pentru ca organigrama sa fie aprobata si de Consiliului Local si sa intre astfel in functiune, trebuie ca proiectul de hotarâre referitor la acest lucru sa fie contrasemnat de secretarul Primariei si de reprezentantii celorlalte compartimente din primarie”, a declarat pentru “Desteptarea” secretarul municipiului Bacau, Ovidiu Popovici.

Interese ascunse?

Un proiect anterior prin care noua organigrama urma sa ajunga la votul consilierilor locali a fost intoars din drum, fiindca nu a primit avizele de legalitate. Unul dintre motivele pentru care nu a trecut de avize a fost ca organigrama prevedea infiintarea de noi posturi, insa pentru care nu exista alocat un buget, ceea ce atragea ilegalitatea proiectului.

Ramâne de vazut daca aceasta noua varianta se incadreaza in toate prevederile legale si primeste avizul compartimentelor din Primarie.

In primarie circula insa intens zvonul ca indârjirea primarului de a promova o noua organigrama are, de fapt, scopul de a-i inlatura din aparatul Primariei pe oamenii deveniti incomozi pentru el, in timpul cercetarilor facute de procurori. Printre acestia se numara secretarul Primariei si administratorul public al municipiului Bacau.

De asemenea, spun aceiasi angajati ai Primariei, prin noua organigrama s-ar infiinta si noi posturi de directori, de care ar urma sa beneficieze apropiati de-ai primarului. Toate aceste banuieli nu au fost insa confirmate de nici o sursa oficiala, iar adevarul ar putea fi dezvaluit in intregime pe parcursul procesului de promovare a noii organigrame.



spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul
- Advertisement -
spot_img