Primul tronson de autostrada din Moldova urmeaza sa prinda contur odata cu realizarea Centurii Ocolitoare a municipiului Bacau. La sediul Companiei Nationale de Autostrazi Drumuri Nationale au fost depuse 10 oferte pentru contractul estimat la peste 134 de milioane de euro (vezi tabelul alaturat cu firmele interesate si ofertele depuse – n.a), pentru realizarea a 30,7 km din centura Bacaului (aprox. 4,4 mil. euro/km).
Conform agentiei Hotnews, din total, aproape 16 km se suprapun peste traseul viitoarei Autostrazi Moldova (A7), insa acestia vor fi construiti, in prima etapa de executie, doar pe un sens de autostrada, in regim de 2A1 benzi din doi in doi kilometri. Dupa analizarea ofertelor se va stabili firma câstigatoare, se va semna contractul, iar termenul de implementare a contractului este de 48 de luni de la semnarea contractului.
Potrivit informatiilor din cadrul licitatiei publicate de CNADNR si pe portalul electronic de achizitii publice, valoarea maxima estimata a contractului este de 591.224.807,10 RON fara TVA, iar finantarea se face prin Fondul European de Dezvoltare Regionala si de la bugetul de stat.
Contractul prevede realizarea unei centuri ocolitoare in lungime de peste 30 de km si care sa uneasca DN 11 (in vest), DN2 (in sud), DN2 (in nord) si DN 15 (in Nord).
Proiectul presupune realizarea a trei sectoare, dupa cum urmeaza:
– sectorul nr. 1: legatura rutiera DN 2 (sud Bacau) cu DN 2 (nord Bacau), in lungime de 20,180 km, sector ce se suprapune cu viitoarea Autostrada Moldova intre km 2 A 413 si km 18 A 682;
– sectorul nr. 2: legatura rutiera de la nord de Bacau intre DN 15 si DN 2 in lungime de 3,160 km;
– sectorul nr. 3: legatura rutiera de la sud de Bacau intre DN 2 si DN 11, in lungime de 7,360 km.
Daca sectoarele 2 si 3 vor reprezenta drumuri nationale si vor fi proiectate pentru o viteza de 100 km/h, o bucata de peste 16 km din sectorul 1 se suprapune cu traseul viitoarei Autostrazi Moldova, insa in prima faza de executie se va asfalta doar un sens de autostrada, pe celalalt sens fiind realizate doar terasamentele.
Potrivit informatiilor publicate de Departamentul marilor proiecte de infrastructura condus de Dan Sova, „intre km 2 A 413 si km 18 A 682 traseul se suprapune peste traseul viitoarei autostrazi Moldova. Curbele in plan (curbe la stânga) de la km 2 A 000 si km 19 A 000, care acum asigura legatura intre drumurile de legatura intre DN 2 si autostrada vor face parte pe viitor din nodurile rutiere sud si nord, fiind bretele de acces. In aceasta etapa, cele doua noduri nu se realizeaza, doar se expropriaza suprafetele de teren necesare realizarii lor odata cu realizarea autostrazii Moldova”.
”In prima etapa va fi realizata calea a 2-a a viitoarei autostrazi (calea de pe stânga) cu parte carosabila de 14.00 m pe care se va sistematiza circulatia in sistem de 2 A 1 (doua benzi pe un sens si una pe sens opus) cu alternarea numarului de benzi pe sens la cca. 2.00 km”, se mai arata in documentul citat.
A doua cale din autostrada va fi executata in etapa a II-a (odata cu constructia viitoarei autostrazi Moldova).
Potrivit informatiilor obtinute de la CNADNR, cel mai probabil autostrada Moldova va avea indicativul A7 si va fi pe traseul Ploiesti-Buzau-Focsani-Suceava-Siret.
Contractul prevede realizarea unei centuri ocolitoare in lungime de peste 30 de km si care sa uneasca DN 11 (in vest), DN2 (in sud), DN2 (in nord) si DN 15 (in Nord).
Soseaua de centura a Bacaului este prima portiune de autostrada din Moldova. In final, cel mai probabil, autostrada Moldova va avea indicativul A7 si va fi pe traseul Ploiesti-Buzau-Focsani-Suceava-Siret.
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.