Dupa inaugurarea lucrarilor la varianta ocolitoare a municipiului Bacau, aparent, nu s-a mai intâmplat nimic.
Utilajele care au fost aduse la Magura in ziua inaugurarii oficiale a santierului au disparut, dar asta nu inseamna ca proiectul nu se va realiza.
Cel putin, asa da asigurari constructorul.
„La acest moment, are loc organizarea de santier care inseamna mai multe lucruri. Intr-o prima faza se face deminarea terenului, practic se scaneaza in cautarea materialelor explozive. Urmeaza partea de arheologie, pentru ca fiind un teren nelucrat, pot exista situri arheologice.
Abia când se incheie aceasta etapa, se intra direct in lucru, adica constructia de poduri si parte carosabila”, explica inginerul Eko Insaat, Mehmet Ali Rende.
Realizarea acestor etape va dura circa doua luni de zile, timp in care aparent totul stagneaza. Timpul trece si in defavoarea constructorului care are la dispozitie doar doi ani de zile pentru realizarea celor 30 de kilometri de sosea. De cealalta parte, cei care trebuie sa primeasca despagubiri si sa plece din calea constructorului nu mai stiu nimic nou.
„Noi nu stim nici acum daca va mai veni o comisie locala sa stabileasca valoarea reala a proprietatii sau decizia globala produce efecte juridice si ramânem cu aia. Nu stiu daca nu cumva in loc de comisie vor veni direct buldozerele. Intrebati dumneavoastra, poate va raspund mai repede decât noua”, ne-a spus Constantin Paduraru, din Letea Veche, despre a carui proveste am scris intr-o editie anterioara a ziarului nostru. Vom incerca sa obtinem si noi un raspuns si vom reveni.
Descoperă mai multe la Desteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.