23 decembrie 2024

Povestea elevului de 10 (zece) pe linie. Olimpicul de la „Vrănceanu” se pregătește acum să salveze vieți

Andrei Tanasov, absolvent al Colegiului Național „Gh. Vrănceanu”, promoția 2017. Un tânăr perseverent, ambițios, sigur pe el. Și perfecționist.

Olimpic național, elev de 10 (zece) pe linie în toți anii de studiu, un exemplu pentru toți cei din jur.



Acum, a confirmat încă o dată și la examenul de bacalaureat din acest an, când s-a numărat printre cei patru candidați din Bacău care au luat nota maximă. Iar povestea lui merge mai departe.

Deșteptarea continuă să prezinte cheia succesului absolvenților din acest an, care au reușit performanța de a aduce Bacăul pe prima treaptă a podiumului național la examenul maturității. Au fost patru candidați de 10 (zece), dar și elevi care au înregistrat o rată de promovare istorică, 84, 53 %, cea mai mare din țară.

Poveștile lor interesante trebuie scrise și cunoscute, pentru că fiecare dintre ei pot deveni adevărate modele pentru generațiile viitoare. Astăzi, Andrei Tanasov ne vorbește despre cum a reușit să ajungă până aici. Au fost sacrificii? A avut și declinuri? Satisfacții…?

Primul examen: tot 10 (zece)

„Un moment decisiv în viața mea a fost cel în care m-am mutat împreună cu familia din Comănești în Bacău și am început să învăț la Școala Gimnazială «Alexandru Ioan Cuza», ce va rămâne mereu în sufletul meu. Pe băncile acestei școli, firea mea curioasă și ambițioasă a găsit primele provocări.

Am prins gustul olimpiadelor: Matematică, apoi Chimie și Științe”, își începe povestea Andrei. L-am cunoscut personal, când am mai scris de el acum patru ani, după ce a reușit să obțină media maximă la primul examen important din viața lui, Evaluarea Națională. O medie cu ajutorul căreia a fost admis și la liceul pe care dorea să-l urmeze: Colegiul Național „Gheorghe Vrănceanu”.

A ales profilul Matematică-informatică, deși, după cum spune, profilul Științele naturii i s-ar fi potrivit mai bine.

„Dar nu regret această alegere, deoarece am cunoscut profesori dedicați, colegi ce au devenit prieteni de nădejde și o dirigintă, pe doamna profesoară Elvira Macaru, care m-a susținut. Am găsit în acest liceu profesori care m-au ajutat să reușesc.

Amintesc acum doar de doamnele profesoare Anca-Mihaela Pașcu și Claudia Merticaru, la Limba și literatura română, de doamna profesoară Raluca Năstase și domnul profesor Lucian Lazăr, de Matematică, dar și de doamna profesoara Mariana Rosenschein, de Chimie, care m-a ajutat poate cel mai mult în fomarea mea ca adult și, mai ales, în a ajunge olimpic național”, a mai spus Andrei Tanasov.

Mereu un învingător

Și pentru că a făcut o adevărată pasiune pentru disciplina Chimie, recunoaște că, într-o anumită măsură, fiecare an de liceu s-a consumat pentru el între trei repere: „locala”, „județeana” și „naționala”, referindu-se, bineînțeles, la etapele Olimpiadei de Chimie.

Și chiar dacă rezultatele au fost foarte frumoase, asta s-a datorat, în primul rând, muncii depuse pentru obținerea acestora, care, precizează olimpicul nostru, a fost pe măsură, atât din partea lui, cât și a prof. Mariana Rosenschein.

„În vacanța de vară eram, de exemplu, nevoit să învăț toată materia anului ce urma, iar doamna profesoară se oferea să îmi explice fără nicio obligație financiară toate lecțiile, astfel încât ajungeam să avem ședințe de studiu o dată la 3-4 zile, pe tot parcursul vacanței.

Eforturile doamnei profesoare sunt de admirat, mai ales pentru că oferea ajutor și celorlalți olimpici din colegiu. Performanța în chimie, materie pe care majoritatea o consideră o veritabilă încercare a vieții de licean, nu a venit fără sacrificii, dar satisfacțiile aducerii orașului și județului pe podium, întrecând elevi de la licee particulare sau care frecventau centre de excelență, au făcut totul să merite”, mai dezvăluie Andrei o mică parte din ceea ce înseamnă succes.

Odată cu începerea anului școlar, cel mai important factor pentru el era organizarea timpului. A învățat la toate materiile, la care a reușit să aibă în final numai medii de 10 (zece), realizare de care este mândru ținând cont și de exigența profesorilor din Colegiul „Vrănceanu”.

„Chiar și cu puține zile înainte să plec la Olimpiada Națională mi s-a întâmplat să am teste sau ascultări de la care era inadmisibil să lipsesc, dar am trecut cu bine peste aceste încercări și m-am întors de fiecare dată de la olimpiadă învingător”, mai spune.

Protecția mediului, un subiect important pentru el

Pentru a face față acestui stil de lucru și de studiu intens, și-am făcut timp și pentru activități extrașcolare, iar acum este convins că acest fapt i-a adus echilibrul de care avea nevoie.

Cu ajutorul Cercului de Protecția Mediului din cadrul Palatului Copiilor Bacău, a participat la numeroase acțiuni de ecologie, concursuri, workshopuri naționale, la un schimb de experiență desfășurat în Procida, Italia, în cadrul proiectului Erasmus intitulat „Redu, Reutilizează, Reciclează”.

Așa a cunoscut persoane dragi, a trăit momente de nedescris, toate acestea în timp ce milita pentru protecția mediului, subiect foarte important pentru el. „De asemenea, la ședințele săptămânale ale cercului, observam problemele de mediu din comunitatea locală, analizam situația, găseam soluții și le puneam în practică, ceea ce mi-a dezvoltat foarte mult gândirea și viziunea asupra lumii.

Îmi doresc foarte mult ca oamenii să devină conștienți de starea actuală a mediului înconjurător și să adopte un comportament ecologic cât mai responsabil”, declară acum Andrei, dând puțin timpul înapoi.

O nouă experiență frumoasă

Anii s-au scurs, iar la începutul acestei veri a ajuns și la examenul maturității: Bacalaureatul.

„Bacalaureatul de anul acesta a fost, după părerea mea, de nivel mediu și nu ar fi trebuit să ridice probleme celor care au fost atenți pe parcursul anilor de liceu și au învățat la momentul potrivit.

Pregătirea pentru acest examen a fost pentru mine o experiență frumoasă, deoarece sunt sigur că toate cunoștințele acumulate îmi vor folosi în viață.

Am obținut media 10 cu ajutorul unei echipe de profesori din colegiu care mi-a devenit ca o familie, implicați emoțional și dedicați, cărora le sunt recunoscător pentru eforturi. Inițial, am obținut 9,80 la Română.

Am avut încredere în lucrarea mea, deoarece am învățat temeinic la această materie tot anul, descoperind cât de specială este limba și literatura română, așadar am depus contestație, am riscat și am câștigat.

La Matematică și Chimie luasem deja 10. Acolo au contat atât multele exerciții, teste, culegeri lucrate, cât și atenția și concentrarea din timpul examenului, ce au făcut diferența”, continuă Andrei povestea învingătorului. O poveste care merge mai departe. Urmare a rezultatelor obținute la Olimpiada de Chimie (în clasa a X-a, premiul al III-lea, în clasa a XI-a, mențiune și calificare în lotul național lărgit, iar anul acesta, premiul al II-lea) a fost admis la Facultatea de Medicină București.

„Îmi propun să ofer celor din jur ajutor, energie pozitivă, optimism, de care am și eu parte din plin de la Dumnezeu, părinți, profesori, prieteni. Îmi doresc să fac lumea un loc mai bun și vreau să încep cu România, motiv pentru care nu voi pleca să studiez în străinătate. Cred în potențialul țării, care poate fi exploatat prin implicarea generației tinere”, a conchis Andrei Tanasov. Baftă, domnule doctor!



spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul
- Advertisement -
spot_img